Inskolning

 
Dom här 2 började på förskola i måndags. Ja eller vi började inskolningen då. Vi hade ju sagt att barnen inte skulle behöva gå på förskola men i vintras/våras frågade Signe om det och August hänger ju på. De har ju många kompisar som pratar om sitt "dagis" så jag tänkte att dom får väl prova då. I torsdags fick dom vara där själva och det gick superbra lämning och allt :)  Dom verkar tycka att det är roligt och förskolan som är helt nystartad och har egen kokerska och fräscha grejer samt "Emilia Reggio" inspirerad verkar toppen. Vi hade en föräldraaktiv inskolningen och första dagen var vi där i 2 timmar och kollade lite. Andra dagen var jag där hela dagen med barnen och H kom också en stund. Likadant tredje dagen. Fjärde dagen lämnade jag dom för första gången  3 timmar och femte dagen körde vi  timmar. Nästa vecka ska dom gå på "riktigt" 15 timmar i veckan. Känns jättebra.
 
Jag tänkte komma igång och röra på benen lite med :) Kan ju passa på ibland när Signe och August är på förskolan. Tänkte gå pw med vagnen.
 
Stina har börjat fyran med!
 
Iris växer så det knakar och har idag börjat Stå lull!
 
Snart blir flytt. Så vi har börjat packa för fullt :)
 
Nu börjar det bli hög tid att lägga barnen och slänga sig i soffan. Blev en sväng till Ikea idag för att kolla på lite grejer till köket vi behöver till "nya" huset. Kommer bli toppen!
 
Ha det fint!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0