Torsdag eftermiddag

Igår hade vi en riktigt trevlig och vanlig torsdags eftermiddag jag och barnen. Henrik skulle ha jobbat sen men surprisade med att komma hem ganska så tidigt ändå =) Testade ett nytt recept till middagen med. Eller ja ett egenkompenaerat. Ville göra något som hade allt i ett. Potatis,kött,sås,och grönsaker på ett och samma tillagningssätt =) Det fick bli en sån här..

Kassler och rotsaksgratäng

Jag skivade först potatis och morötter väldigt tunt. Typ 2 delar potatis och en del morötter.Även lite tunt skivad gullök åkte i. Kryddade lite också.
 

Sen ett ganska rejält lager med kassler. Sen klickade jag på lite bon goure-ost med vitlökssmak och hällde på grädde. Krydda lite till. Jag använde svartpeppar,vitpeppar och salt.
 
På med ännu mer ost och skjuts in i ugnen =)
 
Detta föll alla i familjen i smaken faktiskt. Kul när man hittat något nytt som funkar =) Signe stod för underhållningen medans maten stod i ugn =)
August satt fint och väntade på maten och tittade på underhållning som bestod av Signe som viftade frenetiskt med en cheerleader-leksak =)
I kvällsbadet fick dom gå lös med badkritorna. Mycket populärt!

Ja ni kan ju se konstverken själva =)
 
Nattinatti för dom.Robinsonfinalen för mig =)Vann rätt person? Jag hade väl helst sätt att Leif hade vunnit men han fick ju åka hem för att han betedde sig som man kan tänka sig behövs för att överleva på en öde ö men men det är ju bara ett tv-program. Mirre var säkert förtjänt av segern hon med =)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Ha ha kan avslöja att vi åt nästan samma mat i går, för efter att sniglarna kastats snodde jag ihop en kasslergratäng som vi alla tyckte var så god, iaf i jämförelse med sniglarna ;-D Ha en fin dag <3

2012-09-07 @ 09:17:02
URL: http://lurans.blogg.se
Postat av: Mamma till William och Wilma

Godmorgon snäckan..Så god mat..Sista bilden med båda barnen i badet är jätte söt.
Ha en fin fredag..kram kram

2012-09-07 @ 09:22:04
URL: http://blondis81.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0