Ruggigt värre

Måndagar brukar jag lägga lite extra tid hos djuren. Kaninernas burar städas och då kan jag passa på att släppa ut Stampelina att rasta sig i kaninhagen.
 
Hönsen uppskattade lövhögen jag slängde in i hönsgården och dom började sprätta runt löven för fullt. Löven har ju börjat falla från träden och börjar bli lite ruggigt. Nu var det inte hösten min rubrik till det har blogginlägget syftade på utan att mina fina brahmor och även min hylinehöna "Halta Lotta" har börjat rugga. (Det betyder att dom byter fjädrar kan man säga och slutar lägga ägg nu när vintern är i antågande).
 
I alla fall nu har jag pysslat om djuren lite extra och snart är dags att börja så smått med middagen till männsikorna i familjen. Köttfärslimpa med potatis och sås =)
 
Ha det fint!

Kommentarer
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Hi hi här är det också ruggit, men mest vädret då jag inga ruggande hönor har ;-P KRAM

2012-10-22 @ 17:36:46
URL: http://lurans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0