Hemma

Nu är vi hemma efter en underbar resa i Turkiet. Vi åkte natten till torsdag vid midnatt härifrån. På dagen städade jag hela övervåningen och när alla lagt sig på kvällen tog jag nedervåningen. Stina och Henrik kunde inte sova så vid 23-tiden ungefär kom dom upp. De små lyfte vi bara in i bilen direkt i pyjamaser. Bilen hade vi packat redan tidigare.

När vi kom fram till flygplatsparkeringen kom en lite taxibuss och hämtade oss och körde oss till flygplatsen. Barnen var vakna och glada trots tidig morgon. Incheckning gick bra och vi åt frukostbuffè på flygplatsen och handlade taxfree=)

Stina passade på att sova lite vid den här tiden..

Väl på planet somnade Signe nästan direkt och August sov nästan hela resan också från och till. Stina hade jag köpt ett pysselsätt till som hon styrde med. Resan tog ungefär 3.5 timme. Sen anlände vi ett varmt Turkiet vid lunchtid. Det var här det inte flöt på riktigt lika bra. Vi stod och väntade på våra väskor och till slut hade vi fått alla utom en. Den med barnens alla kläder i. Vi fick göra en stöldanmälan och sen lämna flygplatsen utan den. Transferbussen tog ca 1 timme sen var framme. Vi installerade oss och sen var det dags att kolla in allt gott att äta. Väskan fick vi tillbaka 2.5 dygn senare. Vi handlade det vi behövde under den tidien och handtvättade. Försäkringbolaget har redan gett oss ersättning så det ordna sig bra till slut och vi sa direkt när den fattades att det inte skulle få störa vår semester. Stina som ofta får öroninflammtion åkte på en sån och det gick hål men det ordnade sig jättsmidigt. En dr kom till hotellet en kvart efetr att vi sa till penciilin och smärstillande fick vi ca en halvtimme senare lev till hotellet. Stina hade bara ont en liten stund men sen var det som ingenting. Förutom dom 2 grejerna har vi haft fantastisk resa. Maten har varit fantastisk och all inclusive vilket gjort att vi blivit riktigt bortskämda. Vi har verkligen kopplat av tagit dagarna som dom kommer och jag och Henrik har delat upp oss mellan varven så att vi tex kunde gå på en shoppingtur i centrum i lung och ro =) Jag har fått lite solbränna och kostade på mitt solblekta hår en färgning. Barnen har älskat hotellets aktiviteter och poolen lekparken och kidsclub var välbesökt.

Nu är vi hemma i vackra Sverige och jag har en hel del tvätt att ta hand om om=) Ställde mig på vågen med för att se hur många kg jag hade gått upp efter denna vecka men den visade 4 hg ner haha.  

Som sagt nu har jag lite att göra!TVÄTT!

Ha det fint!

Lite bilder..

Hotellrummet. Vi hyrde en lägenhet med 2 sovrum vardagsrum och litet kök.











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0