Buissy saturday

Så var söndagen här. Igår var det verkligen full rulle. Vi begav oss iväg vid halv 10 för att åka på kosläpp efter en timme i bilkö var vi framme. Vi blev inte långvariga då det blåste nåt förfärligt men vi såg korna komma ut i alla fall.
Istället begav vi oss för att äta lunch på IKEA. Handlade även lite smått o gott och bra o ha där.
Polarn o Pyret har öppnat på Ikano och jag som varit på jakt efter kepsar hittade såna som matchade till barnens jackor så där slog vi också till.
Intersport fick sig också ett besök. Jag behövde en lösning som jag kunde ha min mobil i när jag springer nu när man inte springer i jacka längre. Resultatet blev ett band med en ficka att ha runt armen. Perfekt!
Något annat vi var på jakt efter var sommarskor till mig och Henrik. Det hittade vi också.
Sen blev det fika hos svärföräldrarna. När det var dags att åka hem var klockan så mycket så att barnen skulle somna i bilen så vi stannade till och käkade kvällsmat på MAX.
När barnen var lagda åkte det sen på en film.

Snart tänkte jag starta krig mot tvätten. Räknar med att vinna=) Resan börjar närma sig och jag vill inte ha ett gigantiskt tvättberg som väntar här hemma. Vi kommer ju ha med oss ett sånt hem=) Har börjat packa lite smått redan. Är ju en del som ska med.
Ska laga någon riktig husmanskost idag också. För sen är det Italiensk Buffè som gäller för det mesta i Turkiet. Vi har "all inclusive" och det var visst det temat på hotellets mat. Gott!

Ska strax laga till en brakfrukost och senare idag ska jag ut och springa milen. Kommer även ha sällskap idag när jag springer. Det hör inte till vanligheterna då jag oftast springer halv 7 på vardagsmorgnar =) Sist jag sprang milen sprang jag på 57.30 eller nåt sånt. Får se hur det blir idag. Hade mer att ge sist men det beror sig väl på hur dagsformen är. När jag springer så lågnt pressar jag mig inte. Kanske vartefter när jag sprungit den sträckan mera.



August nerbylsad i vagnen på kosläppet.


Ha det fint!

Kommentarer
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Så roligt med kosläpp, trist att det var kasst väder bara! Å en armhålalre för mobilen har jag investerat i med, men känns lååångt bort innan jag får nyttja den, underställ gäller i dag då jag ska ut, snöblandat regn och kring nollan, triiiiist :-/ KRAM

2012-05-06 @ 10:35:19
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Frida

Låter som ni hade en bra helg. Fick mycket gjort ju;)

Skönt med sådana helger.



Duktig du är som springer så på morgonen med.

Tänkte börja springa lite mer nu snart för de gick ju bra på vår ruset.



Kramis

2012-05-07 @ 13:00:46
URL: http://fridajohanssonsblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0