Ännu en fullspäckad lördag =)

Igår hade vi fredagsmys med tända ljus och god mat. Jag gjorde potatisgratäng, rödvinsmarinerad helstekt fläskfilè och champinjonstuvning och en grönsallad. Barnen åt tidigare och hade somnat så vi käkade framför idol på tv:n=)

Fläskfilèn blev så bra så jag lägger ut hur jag gjorde. Använde ingen kötttermometer så ni får kolla så det är genomstekt om ni går på mina tider.

Först skär bort allt fett och senor så att det är en fin bit kvar. Sen lade jag jag den en stund i en plastpåse tillsammans med sköneros egna rödvinsmarinad.

Steker på hela filèn i en stekpanna. Saltar och pepprar. Bryn runtom hela. Sen in i ugnen 230 grader ca 15 min sen höjde jag till 250 grader och så hade den inne 5 min till.

Rulla sen in den i folie och låt den vara i folien ca 20 min. Skär sedan upp tunna skivor och servera.



Idag ska jag spela innebandy igen =) Sen hem och mysa med familjen en stund och sedan fixa i ordning mig för ikväll ska jag dricka lite vin med goda vänner.

Imorrn blir det 3-rätter hos min bror. Mums!

Ha det fint!

Kommentarer
Postat av: i min lilla lilla värld

Att linda in den i folie är hemligheten =)

2011-10-01 @ 08:20:55
URL: http://saratilling.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0