Finfint


Finfint




      Igår när vi var i stan hämtade Henrik, August pippitröja från farmor. Den är också färdig nu.
Så mysiga.
men det var inte allt för August farmor hade även sytt denna fina mössa.



och så några urmysiga snuttefiltar. August älskar snuttefiltar att gosa in sig i. När vi låg på BIVA köpte vi  filtar att byta med i kuvösen (tog lite tid innan han kunde ha kläder). Tyckte det var så mysigt och få lägga i privata filtar och inte bara sjukhusets. Till filtarna hade han matchande mössor och så gjorde vi så mysigt med gosdjur och också.

Nu ska vi snart sticka och handla. Ladda upp inför veckan med mat i skafferiet och vikt och tvättad tvätt i garderoberna=) Blir att torka golv dammsuga o städa lite idag med. Som sagt skönt att man är pigg. H vek tvätten förut med så det är gjort. Ska kolla upp nåt gott bröd att baka med att ha i veckan. Har kommit på att det här med att baka är ju rätt skoj faktsikt och otroligt mycket godare!

Trevlig dag!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hur ofta städar du egentligen? Dammsuger du och torkar golv i hela huset varje dag? =)

2011-08-28 @ 22:35:12
Postat av: Jennie

Anonym-->Dammsuger gör jag nästan varje dag (inte övervåningen) men golven torkar jag inte lika ofta. Leksaker städas varje dag också. Annars skulle man inte kunna ta sig fram knappt=) Brukar för det mesta ta ett snabbröj varje kväll när jag sövt barnen. Gillar ordning och reda=)



2011-08-29 @ 06:11:19
URL: http://kampan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ok. Duktigt! Ni verkar ha jättefint!

2011-08-29 @ 11:06:07
Postat av: Jennie

Tack. Skulle jag fota hur det ser ut på kvällen innan jag städar så skulle man kunna tro att det varit jordbävning ibland! Fast det är ju inget kul att se antar jag=)

2011-08-29 @ 12:53:51
URL: http://kampan.blogg.se/
Postat av: Malin W

Jag blir så inspirerad av dig Jennie!! Jag får himla många inredningsidéer.... det kan hända att jag snor ett par av dig ;)



Vilken fin mössa August har på sig! Jag ska nog be Jonas mamma (som är duktig som bara den) sy lite åt våran lilla tjeja.



KRAM!!!

2011-08-30 @ 17:26:41
Postat av: Jennie

Kul Malin! Gör du det..Det är ju lite meningen hihi Jag vet att hon har de andra mössorna du tyckte om att hon har en del kvar. Vill du att jag hör med henne och i såna fall vilken färg vill du ha! Rosa? =) Massor av kramar!

2011-08-30 @ 18:40:09
URL: http://kampan.blogg.se/
Postat av: Malin W

Ja jag vill jättegärna ha den rosa!! <3

2011-08-30 @ 19:52:35
Postat av: Jennie

Ok Malin då ska säga det till henne =) Kram <3

2011-08-30 @ 21:46:40
URL: http://kampan.blogg.se/
Postat av: Hanna

vilka ur mysiga pippi tröjor, älskar det mönstret:)

2011-08-31 @ 08:17:50
URL: http://esmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0