Magen V.31 (30+0) Och UL+Ctg-kurva




Idag har vi varit på US igen och kollat bla fostervattenmängd och CTG-kurva. Var prat om att jag behövde tappas på fostervatten men som det ser ut för tillfället behövs det inte även om jag tror att det kommer bli det framöver. Har 2-3 Liter fostervatten i nuläget. Hon mätte även flödet i navelsträngen och det såg bra ut och hon mätte även livmodertappen och det var oförändrat från häromdagen så det var också bra. Så det var ju skönt att det såg bra ut. Gjordes även en CTG-kurva och den såg också bra ut (skönt) men det tog tid för han far runt så dant min älskade lilla kille och att det är mycket fostervatten kunde också göra det lite klurigt med kurvan. Nu är vi hemma i alla fall och jag ska slå mig ner framför tv:n strax.

Signe var hos sin farmor under tiden och lekte och åt mandariner. Hon är som tokig i mandariner.

Ha det fint!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0