V.11

Kroppen: Nu är det möjligt att ta reda på om det blir en pojke eller flicka.
Tekniskt sett är det möjligt att ta reda på det tidigare genom ett blodprov, men denna teknik är alldeles nyupptäckt och har inte börjat användas ännu.
Tekniken går ut på att embryots celler blandas med mammans blodomlopp redan tidigt i graviditeten och då kan man se om en Y-cell (för pojkar) finns med i blodet.



Fostret: Huvudet är nu rundare och ögonlocken är tydligare, de har redan öppnas och kan slutas vid beröring. Händerna kan också stängas vid beröring. Nu är fostrets alla viktiga organ i stort sett färdiga och ska bara växa i storlek.

Kommentarer
Postat av: Sabina

hej, kollar in att allt går bra! Hur långt är det exakt i veckor och dagar nu? Är ni inte nyfikna på vad det blir för nåt, kille eller tjej? Jag är alltid lika nyfiken, men har aldrig fått reda på det innan, haha! Jag tror det är en kille, i alla fall! Men huvudsaken är ju att allt går bra:)



Kram!

Sabina

2009-01-23 @ 16:15:14
Postat av: Jennie

Hej Sabina. Jag är i vecka 10+2 enligt mina beräkningar ,bebisen till höger säger vecka 10+3 vet inte riktig där nånstans =) Inte så lågnt kvar till ultraljudet nu och det känns väldigt "pirrigt" =). Får vi möjlighet vill vi veta könet men det går nog inte se förrän senare. Huvudsaken är ju att det är bra men går det se så har jag inget emot att få veta om det är flicka eller pojke =) Kram Jennie

2009-01-23 @ 20:19:42
Postat av: Sabina

När är UL?

Nä, det spelar ju ingen roll vad det är, sålänge allt är bra! Men visst är det kul att veta innan, tycker jag, så man kan köpa lite mer könsinriktade kläder(jag är inte så feministisk, jag tycker att blått är mer "killigt" tex):)Jag har dock aldrig fått reda på vad det blir innan, fast jag velat... hoppas ni får en bra bild:)

2009-01-26 @ 13:04:05
Postat av: Jennie

Jag är inte heller så feministisk vad det gäller sånt =) Kunde dom inte se eller varför kunde du inte veta innan ? UL är 5 feb inte så långt kvar även om dagarna kryper fram ibland =)

2009-01-26 @ 14:27:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0