Iris är här!

I lördagsmorse den 19 oktober klockan 04.51 föddes vår lilla Iris i v.38+0. Vi mår alla bra och myser för fullt. Iris är en liten racerbebis som kom efter bara 32 min på förlossningen. Vaknade av att vattnet gick ca kvart i 2 på natten. Hade inga värkar direkt men ringde och förvarnade förlossning som gav oss tid klockan 16 på  dagen. Jag kände på mig att det skulle dra igång så jag fixade lite och förvarnade mamma att vi skulle åka vartefter. Till slut började värkarna kännas lite och jag kände på mig att det kunde gå fort så jag ringde så vi kunde åka. Var öppen 4-5 cm när jag kom in. Ut kom hon i full fart 32 min efter inskrivning så tur att vi hann in och inte dröjde kvar hemma längre.
 
Vi mår som sagt bra och det kommer nog en förlossningsberättelse vartefter.Just det 3010 gram vägde hon och var 48 cm lång och 33 cm hattmått och alldeles alldeles underbar =)
 
 

Iris har fått så mycket fint också och syskonen med. Tack alla. Fina kartongen på bilden har Signe gjort med mormor medans vi var på bb.
 
Ha det fint!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Cissi

Grattis!! Vad fin hon är och vad skönt att allt gått bra! Iris heter Emma i mellannamn, så vackert ;)

Svar: Tack!
Jennie

2013-10-23 @ 19:06:00
URL: http://nastanperfekt.blogg.se
Postat av: Anonym

Grattis grattis!

Svar: Tack!
Jennie

2013-10-24 @ 19:48:05
Postat av: Sandra F

Åh vad fina ni är <3 Du ser lika fräsch ut som vanligt också Jennie, kul att kunna göra de som nyförlöst :) Stora kramar /Snackis Sandra :)

Svar: Tack snälla fina Sandra!
Jennie

2013-10-25 @ 13:56:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0