En heldag ute!

 
Det blev en heldag ute hos hönsen igår. Städning och upprustning av hönshus stod på schemat. Vädret var kasst men vi var envisa =) Först städade jag ur hela hönshuset och vi grovdammsög det. Sen satte Henrik upp osbskivor överallt förutom taket och jag gcik efter och målade vitt. Även reden och sittpenen målades vita. Sen in med nytt strö och nytt och fräcsht i redena. Vattenautomaten fick sig en rejäl rengöring också. I hönsgården lyfte jag ur de vissna solrosorna och la blommorna på tork. Alla stenar och inredning tog jag ur och skrapade bort all lös jord i hönsgården. Sen fyllde jag på med ny sand i deras sandbad under tak ( för er som inte är insatta så badar höns i sand. Det är så de håller ohyra borta). Sen på med torv för att suga upp värsta fukten och så in med all inredning igen. Detta tog faktiskt i princip hela dagen men nu är vi redo för vintern! Efter en kalla och lång dag ut fick det bli varma mackor och en varm ducsh för att sedan hälla upp det röda och bänka sig med chips och godis framför en film. En perfekt lördag =) Nu ska jag ut o släppa ut mina pullor!
 
Ha en underbar dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0