Mitt 2012

Januari
 
 
Projekt renoveringsobjekt pågår för fullt.


Pilterman fyller 1 år!
 
Februari
 
Våren känns inte jättelågnt borta =)
 
Mars
 
Jag och Henrik firar 2-årig bröllopsdag.
 
I mars månad åkte August på ett tråkigt virus som resulterade i att han blev inlagd på sjukhuset. Han fick även syrgas på tratt en natt då sat var nere på 92-93 något sånt. Det börjar utredas om han kanske har förkylningsastma. Själv åkte jag på en tråkig bihåleinflammtion som resulterade i en 10-dagars penciliinkur.
En riktigt hårding som lekte på trots sin tuffa förkylning.
 
April
 
Vi firar pappan i huset som fyller 30 år!
 
 
Vi firar påsk såklart
 
Stampe flyttar hit.
 
 
Jag har börjat få upp en ordentlig kondition =)
August börjar lära sig att gå!
 
 
Maj
 
Turkiet! Here we come. Hela familjen smygstartar sommaren med en vecka i Turkiet. Underbart!
 
Hemma i Sverige börjar sommaren!
 
Jag fyller 27 år =)
 
 
Juni
 
Vi utökar vår lilla "cityfarm" med höns. Jag och Henrik sliter hårt för att få färdigt hönshuset och få "specialtillstånd" innan hönsbytardagen går av stapeln. Vi lyckas och hem kom vi med dessa finingar.
 
Jag ville dock utöka lite till och kaninbebisen Stampelina får flytta hit också.
 
Sommarlovet börjar och öf och bvc stänger för sommaren.
 
Smultronstället får sig ett besök.
 
 
Juli
 
 
Vi hänger på stranden en del.
 
Vi firar Signe som fyller 3 år!
Hon blir även firad av sina kompisar och hade sitt första barnkalas.
 
 
Augusti
 
Båda barnen slutar med napp! Går över förväntan!
Elodie Details Napp, Petit Royal
 
 
Jag blir lite less på att mina värphybrider är så svåra att få tama så jag väljer att sälja 2 stycken och köpa in 2 av en ny ras. Det blev 2 st guldsvartbandade brahma som fick flytta hit. Nu fick jag äntligen ett par tama hönor!
 
 
Vi håller i diafragmbråckträff för andra året. Superkul!
 
Signe har börjat skela och behöver träna ena ögat med lapp.
 
 
Det börjar hända grejer på renoveringsobjektet!
 
September
 
Sensommar
 
min lille dräng =)
 
Oktober
 
Renoveringsobjektet blir färdigt och säljs =)
 
 
Vi firar Stina som blir 8 år!
 
November
 
November månad har August 2 st lungkontroller på ALB inbokat. Det var strålande resultat på bägge undersökningar-. Spirometrin som var först ut visade så bra resultat att lungläkaren var tvungen att göra om det flera gånger.  August ev förkylningsastma verkar ha växt bort och det finns inte ett tecken på att hans lungor skulle vara astmatiska. Underbart att höra och hans astmamediciner sätts ut. Ingen underhållsdos mer och antagligen kan vi sätta ut den helt i sommar. Även scinten visade på förbättring av högerlungan som var helt ihopklämd när han föddes men som har utvecklats och växt massor i eftehand <3   När han var nyfödd och nyopererad. Hade han 1/5 lunga på höger sida. Han var även prematur ca 6 veckor. Förstå vilken tuffing som andades utan respirator endast  ca 2.5 vecka gammal och som kunde sluta med syrgas och andas helt själv strax därefter.
Spirometri. Duktig pojke!
 
Förövrigt i november månad börjar man ju julstöka så smått =)
 
December
 
Vi firar jul med nära och kära. Idag är sista dagen på 2012 och ikväll firar vi med trerätters,paketlek och fyrverkerier!
 
2012 har varit ett underbart år med för det mesta roligheter. Vi tackar för detta år och önskar er alla ett
 
GOTT NYTT ÅR!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag älskar din årskrönika!!

Gott nytt år fina du!

Kramar

Svar: Va roligt. Tack detsamma fina! Kram
Jennie

2012-12-31 @ 16:25:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0