Hemlagat

Ok nu ska jag testa att laga egen mat till August. Han får helt enkelt äta vår med vissa korrigeringar..Tror att jag varit lite feg då jag känner att jag inte riktig vet om jag kan laga tillräckligt näringsrik mat. Burkarna har ju ändå vissa krav de ska följa men jag antar att det borde vara minst lika näringrikt om han får så pass färsk mat som hemlagat är. Idag ska vi äta ugnstekt falukorv med mos och rivna morätter..Kul o se vad han tycker om det =)

Sen är ju burkar jättebra när man är iväg osv. Gröten får han äta den han redan gör för den älskar han=)
Det är nestlès äpplegröt från 6 mån. Den har lite mer smak och mättnadskänsla och den ger man när det funkar bra med smakisar och från 6 mån då. 
Idag kommer Malin också så ska se om jag ska baka nåt smarrigt.. Tror inte vågen kommer visa så mycket minus på måndag men då får jag skärpa till mig=)

Ha en fin dag!


Kommentarer
Postat av: Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

Läste ett test i en tidning där de hade testat barnmatsburkar och konstaterat att det är alldeles för lite näring i. Så risken att din hemlagade mat innehåller för lite näring är minimal. :-) Mina barn har ätit både burkmat och egen hemlagad mat och kombinationen har fungerat alldeles utmärkt.Det man ska tänka på när man gör egen mat är att ha i extra fett. Tex olivolja eller smör.

2011-09-17 @ 19:09:40
URL: http://hannafialotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0