Kvällen


Tyckte August min var så rolig på denna bilden oj oj säger bara vad en liten kille kan gnaga på en morot. Dock utan tänder men det är säkert skönt med något kallt att gnugga tanköttet emot om tänder är på g=)

Hade många järn i elden förut och gick loss i köket. Barnen är ofta med i köket som på bilden ovan. Signe hon brukar vilja hjälpa till och sitter brevid på bänken. Hon är en hejare på att skala vitlök mm.

Bestämde mig för att göra morot och broccolisoppa. Den blev väldigt godoch jag freestila receptet.

Jennies morot och broccolisoppa

Höftade ingridienserna så det får ni också göra

Jag kokade upp saltat vatten med buljong Sedan slängde jag i skivade morötter,broccoli en liten skivad purjo och en hackad gul lök, en liten potatis och lite dill. Detta kokade jag mjukt och sedan tillsatte jag 2,5 dl grädde och så vispade jag soppan med elvispen så den blev slät. Tillsatte sedan en liten burk cremefraiche och sen fick allt koka upp igen. Smakade av med salt och peppar. Mums! 

Till detta bakade jag källarfranska. Ska se om jag kommer ihåg att lägga ut recept vartefter=) Dom är godast färska med massa smör och rökt skinka eller ost på. En perfekt höstmiddag tycker jag.

Brevid min soppa kokade jag lite broccoli,morötter och potatis i en kastrull till August. Hällde ner kokvattnet och grönsakerna i mixern ,hade i några skopor välling och en klick smör. Kryddade med lite dill. Sen mixade jag allt och sen hällde jag upp på burkar och min istärninggrejsimojs. Så nu har vi både bröd och lite mer barnmat att välja på. Känns som en bra och produktiv afton!



Trevlig kväll på er!

Kommentarer
Postat av: Em - Mamma till Malva & Tvillingar i Magen.

Åh, vilken mysbild!



Soppan lät inte helt fel heller, den får vi testa här hemma någon kväll tror jag :)

2011-10-21 @ 08:27:31
URL: http://mammaochbullen.blogg.se/
Postat av: Malin

Åh den soppan låter mycket god! Kanske att man skulle försöka sig på den någon dag :)



KRAM!!

2011-10-21 @ 08:44:31
URL: http://mmorran.blogg.se/
Postat av: Emelie - Mamman som älskar vitt

Ja, det verkar vara jättehärliga kläder. Polarn o pyret har ju väldigt bra kläder, men inget vi köper ofta då jag tycker det är lite dyrt ibland, fast de är ju vad man betalar för , alltså väldigt bra kvalité =)tänkte handla långkalsongerna då jag hört de ska vara bra. Så vi hade tur som fick ett par såna :D

trevlig helg, kram!

2011-10-21 @ 11:51:25
URL: http://njutensmula.se
Postat av: Lilla H

ni har likadan stol som oss men vi har en mörk bordsskiva, något jag aldrig mer ska ha... hallå skiten!

2011-10-21 @ 13:27:32
URL: http://haleyborg.blogg.se/
Postat av: Camilla - Vardagslycklig

Hehe, ja den bilden var rolig. Han ser lurig ut, som att han gör något han inte får :)

2011-10-21 @ 18:07:56
URL: http://vardagslycklig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0