På jäsning just nu

Har en stor deg Sivanbröd på jäsning för stunden. Dags att fylla på brödförrådet=)

Som ni ser bakar jag på gammaldags vis (alltså utan maskin, knådar för hand) De där maskinerna är ju inte speciellt billiga! Det går bra ändå. Älskar detta recept med. Inga dl-mått hit o dit utan här är det en påse av det ett paket av det o 1 liter av det osv=) Idag har vi inget på planeringen förrän i efetrmiddag då det är dags för August att vägas igen så  då blir det svängen till bvc. Vi bor grannar med bvc typ haha. Smidigt! Så fram tills dess ska vi ha en riktigt hemmadag och jag pyssla och fixa i hemmet. Tvätt,städning och bakning. Komemr lukta så gott här sen när H kommer hem. Ikväll ska den här mamman iväg och träffa lite vänner som jag haft sen länge. Blir inte sent då vi har morgonpigga barn i detta hu men en sväng i alla fall.

Ha en fin dag!

Kommentarer
Postat av: Malin

Åh så härligt mednybakt bröd! Själv äter jag gröt utan något gott på... mitt liv är så mycket fattigare utan socker. stackars mig ;-)



Hoppas allt är bra med er annars! Vi mår bra. Jag har fullt upp med personalkonferens ikväll och bio imorrn. Jag tänkte försöka ringa på fredag när vi är på väg till Göteborg :-(



Kram kram!

2011-11-16 @ 08:24:52
URL: http://mmorran.blogg.se/
Postat av: Lilla H

vad dyktig du e som bakar som vanligt! själv har jag en sådan där masin och bakar jag..... nej....

väntar dock på att min svärmor ska baka lussekatter snart ;-)

2011-11-16 @ 10:16:02
URL: http://haleyborg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0