Mitt 2010 Sammanfattning

Brukar ju göra en års-sammanfattning här på bloggen och här kommer en från mitt 2010. Ett år med mycket glädje men också en del sorg. År 2010 har varit fullt med mammaledighetsaktiviteter barnvagnspromenader, babyträffar o lek på bvc och Öpnna Förskolan och småbarngrupp. Härliga mamma-barnfikor. Trevliga kalas mm.

2010 är även året som jag och Henrik gifte oss den 1 Mars och på självaste midsommarafton fick vi reda på att jag var gravid igen=) Jag började sommarjobba i samma veva så Henrik fick vara pappaledig en stund med=)
Signe har lärt sig massor detta år som att krypa och gå och klättra i mängder=) Stina har börjat förskoleklass och är stora tjejen. 

Vi har mycket att var glada över!

Tyvärr har det även varit en del tråkigheter detta år. I början av året så gick min moster bort alldeles oväntad och för tidigt. Har även förlorat min morfar detta år.

I slutet av året fick vi veta att vår lilla kille i magen har ett diafragmabråck så vår värld vändes upp och ner och vi har en svår resa framför oss men vi ska klara det! Både vi och lillkillen i magen! Vi är väl omhändertagna och sjukvården håller bra koll så att vi kan skapa dom bästa förutsättningarna för vår älskade lilla kille som far omkring så mycket i min mage.

2011 har vi framför oss och i början av året kommer vår lille kille att födas och i Januari ska vår stora lilla tjej börja dagis! 


Januari

Bebismys i Januari. Ja i dom andra månaderna med beroende på hur länge hon räknas som bebis=)



Februari



I februari gick min äldsta moster bort hastigt och alldeles för tidigt.
Saknaden är stor.


Mars

Jag blir fru Söderteg =)






April

Efter den långa vintern börjar våren ge sig till känna. Premiärgrillning och många lattepromenader i April.






Maj


Hela familjen åker till Kolmården



Jag fyller 25 år





Juni

Sommaren verkar vara här. Vi åker på minisemester och shoppar loss i Ullared. Jag börjar sommarjobba och på midsommarafton får vi reda på att vi väntar barn igen=)




<3





Gravid!! =)

Juli

Tunt med inlägg i bloggen. Jag jobbar heltid i värmen och är nygravid =) Signe min lilla tjej fyller 1 år!



Augusti

Bloggpaus hela Augusti men i Augusti månad slutar jag på mitt sommarjobb och blir mammaledig igen. Inskrivning hos bm och sen fick vi även se bebisen i magen på vårt första UL. Gravidteten blev helt officiell.

<3


September

Magen växer=)






Oktober

Stina fyller 6 år i början av Oktober



Kalasdags!



13 oktober var vi på rutinultraljud och fick se vår fina bebis för andra gången. Vi fick då veta att vi väntade en liten kille=)





Efteråt shoppades det kläder =) På pojkavdelningen vilket kändes lite ovant,men skoj det med såklart!





November

18 November hade vi bokat in ett 3d-UL i V.24+3. Vi skulle få se vår lille kille i 3d precis som vi gjorde med Signe. Bara en liten stund in på undersökningen så märker jag att något inte är rätt. Jag märker det på Anders Selbing som utför ultraljudet. Jag frågar om något är galet och får svaret ja. Min värld vändes upp och ner och jag blev så rädd så jag knappt visste vart jag skulle ta vägen. Jag hade hoppats på att det bara var något litet konstigt och fick höra att det såg ut som CCAM. Jag frågade hur allvarligt det var och han började prata om lungoperation på barnet och att jag nog skulle förlösas med kejsarsnitt i Stockholm och förstod att det inte var något"litet" han hade hittat. Jag började gråta och vi blev lämnade själva i rummet för en paus.
Jag grät sen från och till hela det dygnet.

Vi  åkte på en koll till nån vecka senare och då vi fick lite hopp om att det inte verkade se så illa ut som vi trodde men att det fortfarande inte var bra.


Vi fick en hel del fina 3d-bilder med oss hem ändå. <3


December

7 december var vi på ultraljud igen och denna gång fick vi dåliga nyheter. Det såg inte alls ut som att barnet hade CCAM utan det såg ut att vara diafragmabråck iställer vilket är värre.Vi fick veta att vi har en svår resa framför oss och han ordnade med en kurator till oss. Så ännu en gång vändes vår värld upp och ner. Dagen efter ringde doktorn från US och bekräftade att det var diafragmabråck. Det var ett tugnt besked men vi ska kämpa på och vi ska klara det här både vi och lillkillen!

 


14 december medverkar Signe i sitt första Luciatåg på ÖF=) <3


24 dec


Julafton spenderas hos svärföräldrarna och det var så trevligt så. Tyvärr missade jag och Henrik tomten då vi fick åka till förlossningen en sväng pga sammandragningar men som tur är såg det bra ut och Signes möte med tomten fick vi se på kort sen=)

Annars har det ju varit mycket UL och undersökningar i december men det kan man ju läsa om i arkivet på bloggen.

Har även haft lite lilljul med julkvällsmat här hos oss och tacobuffè hos mamma och Erik. Så trevligt så=)



31 december

Så är det snart dags för ett nytt år igen. Vi firar här hemma med god mat och annat gott.


Gott Nytt År!









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0