Varit på Karolinska

Igår blev det en heldag på Karolinska. Det gjordes en ordentlig UL-undersökning och vi fick träffa en bm att prata med och vi fick en hel del praktisk information och ny tid dit. Sen kommer vi få göra kontroller i Linköping också och även gå till min vanliga bm. Vi träffar även en kurator så vi känner oss väl omhändertagna. Planen är att barnet ska förlösas med planerat kejsarsnitt i Stockholm när det börjar närma sig. Vi fick även veta lite om hur det kan bli när barnet föds och strax innan. Undersökning tog lång tid för vår lilla kille hade så mycket fostervatten att röra sig i att han for omkring en hel del lilla gullungen.

Det som hände mer var att jag blev sjukskriven för att jag måste vila och ta det lugnt pga fostervattenmängden. Jag får inte bära på Signe ingen ansträngande städning eller knalla omkring i köpcentrum, ingen fysisk aktivitet alltså. Jag är inte sängliggande men ska ta det lugnt. Detta gör att Henrik nu får va hemma och ta hand om Signe då jag inte bör lyfta henne och anstränga mig och så.

Signe fick vara hos farmor och farfar under gårdagen och inatt och det hade gått superbra=) Resan dit gick även bra och vi hade mammas fästman Erik som körde oss för att slippa parkering/tågkrångel så resan gick bra den med. 


*********************************************************************************************

Henrik kommer hem med lite godis snart och ikväll blir det att titta på Robinsson.

Ha det fint!

Kommentarer
Postat av: MALIN - Längtar efter min prinsessa!

Åh, det är ju precis där jag är idag :) Dock inga tecken som sagt mer än drömmar att något skulle vara på gång!



Vet ju inte din bakgrund men ändå skönt att läsa att ni verkar ha bra stöd bakom er av läkare med flera inför kommande förlossning!



Kram på dig!

2010-12-18 @ 12:53:18
URL: http://malinkarlstrand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0