Läkarkontroll och shopping

Idag var vi på BVC med Signe för läkarkontroll, allt var bra med henne och nu väger hon över 5 kg. Vi pratade om Svininfluensan lite och hur media skrämmer upp folket gällande vaccinet...Quicksilverhalten i vaccinet ska vara så pass låg att det inte är någon fara och det kom redan 2007 så man har visst hunnit testa det..De tyckte det var bra om man såg till att vaccinera sig och framför allt när man har en liten bebis som är för liten för att få vaccinet..Så jag kommer i alla fall vaccinera mig så fort det går, tror mer på vad läkaren säger än vad som står i tidningarna..

Efter det åkte vi till stan då Signe behövde en "höstoverall" Det är inte alltid den lilla damen gillar att ligga i vagnen så då får jag ta upp henne o ha henne i babybjörnen så vi var tvugna att skaffa en overall kände vi. Hittade en jättefin o mysig med öron som jag ville ha =) tycker det är så gulligt, fick 30% rabatt med så,så farligt dyrt blev det inte heller...
Vi hittade även bra erbjudanden på kläder till Stina så nu har hon fått många bra tröjor och ett par mysiga byxor=)

Ha det fint!




Kommentarer
Postat av: Malin W

Åh...jag älskar overaller med öron! Tråkigt att vuxna inte kan ha det ;)

2009-10-07 @ 07:57:34
Postat av: Jennie

Du får sy på ett par öron på en mössa, tror det skulle vara gulligt på dig=) Kram

2009-10-07 @ 11:21:35
Postat av: Malin S

Den ser ju supermysig ut =)

jag har inte tänkt på Cubus. Fanns det mycket fina bebiskläder där?

2009-10-10 @ 21:13:29
URL: http://malinsmacblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0