Sommar,sommar,sommar

 
 
 
Vi njuter av sommaren till fullo.
Det har blivit lite dåligt med uppdateringar men kikar in här innan jag ska ut och klippa gräset tänkte jag. Sommaren kom verkligen som över en natt och jag har badat i sjön t o m.
Det är mycket kalas och annat trevligt.
 
Kompisen Melker har fyllt 4 år och bjöd på kalas.
 
 
Henrik har semester från ena jobbet nu med. Skönt!
 
Igår var vi med August i på sjukhuset och var med i en studie. Han fick sitta i en bodpod. Det har med att han föddes prematurt. Han hade iaf en normal fettprocent eller vad hur man säger.
 
Måste bara tipsa om godaste sommarlunchen. Smidigt att ha en stor skål i kylen varma dagar och bara plocka fram.
Pastasallad m tonfisk.
 
Några dl valfri pasta. Koka den och tina frysta ärtor,majs och parika (finns färdiga mixar att köpa i frysen). Finhacka en gul lök. Blanda ingridienserna och tillsätt en burk tonfisk i vatten, en creme fraiche några msk majonaise och svartpeppar och dill. Blanda väl. Garnera med en dillkvist och en citronskiva. Till det gjorde jag fullkornstoast med Philadelphiaost,rökt skinka och tomat. Smaklig måltid! 
 
 
Igår efter studien på sjukhuset åkte vi ut till IKANO. Jag behövde shoppa lite. Hittade det jag skulle. är vi kom hem fick det bli lite vila och sen tände jag grillen. Underbara sommar. blev hemgjorda miniburgare som gick hem hos alla.
 
Idag tänkte jag som sagt klippa gräset och så har jag lite pyssel att fixa med men det får bli lite senare. Ska även träna idag. Är det varmt ute får vi nog uppsöka ett vattendrag med.
 
Ha en underbar dag!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0