Valborgmässoafton

Vilken underbar Valborg vi hade igår. H jobbade till 17 men jag och barnen hade riktigt slapp och härlig dag. Vi tog det lugnt på förmiddagen. Signe gick ut och lekte med grannbarn och jag och August fixade inne. Sen mötte vi upp Henrik för lunch på San Delicious. Potatissallad med rostbiff. Shoppade lite till kvällen. August sov middag och vi var ute och jag fixade i trädgården och emellan varven var det fullt med barn som var där och ville klappa på Stampe som var ute och sprang av sig i sin hage och smakade på det färska gräset=)

Vid 16 kom "mommo o Gigii" som Signe säger. Det är alltså mormor och Erik hon menar. Vi hade gjort det enkelt för oss så dom hade med sig pizza som vi åt ute på soldäcket. Underbart väder!


Borta vid garaget ser det riktigt kalt ut men det är för att jag har tagit ner förra årets döda och torkade örtträdgård så att en ny och färsk ska kunna ta sig upp istället=)

Efter mat och fika hade klockan sprungit iväg och det var dags att knalla iväg till sjön där det var stort Valborgsfirande. Jag hade sagt till Signe att vi skulle på fest på kvällen och hon hade klätt sig fint i ny klänning som mommo o Gigii hade köpt. August hade nya byxor på sig. Dom fick även ett par skor från DC som var så coola =)

Åtvidaberg är så vackert! (Signe med mommo)

Klockan 19 var vi framme och då drog precis Mojje igång med fullt drag på scenen. Signe stod lite avvaktande och tittade först men sen drog hon igång och rockade loss rejält till musiken, August med för den delen =)

Sen lektes det med en massa barn kastades sand i vatten och åts en massa godsaker. Vid 21 tändes elden och efter det knallade vi hem med fyverkerier som sprakade bakom oss på himlen. La en trött tjej som avslutade dagen med att berätta att "Den va lolig festen". Mission completed och mammahjärtat är nöjt =)

Ser ut att bli lika vackert väder idag och det enda som är planerat är en löpartur för mig och sen är jag sugen på någon riktig hemlagad mat idag=) Såg att gräslöken kommit upp i örtträdgården så jag tror det får bli kokt potatis med gräslök/gräddfil och bräckt kassler eller ev köttbullar mums!

Hoppas ni haft en trevlig Valborg!

Ha det fint!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0