Ont i mammahjärtat



Här har det varit tyst från mig en stund. Sist jag skrev så skrev jag att rosslet släppt men det hade det inte. Det kom tillbaka ca 30 minuter senare..Så det blev att åka till akuten igen..Där fick han inhalera och sen ville läkaren skicka hem oss igen..Jag höll inte riktigt med där och ifrågasatte detta och det bestämdes då att vi skulle få ett rum på barnkirugen där han fick inhalera vidare. Vi bestämde oss att det var lika bra att bli kvar över natten men det var näst intill upp till oss att välja. H och Signe åkte hem och sov och kom tillbaka dagen efter. Dagen efter trodde vi nog att vi skulle åka hem men då tyckte läkaren att han lät tjock i bröstet och att han behövde få i sig mer vätska. Ev skulle han behöva dropp och syrgas till natten. Usch kände jag in för droppet..Va jobbigt. Då måste dom ju sticka och så men som tur var behövdes inte det sen..Lite syrgas hade han inatt men nu är vi hemma men Henrik och August ska tillbaka till avdelningen vid kl.20 för att göra en bedömning om dom ska sova hemma eller där..Nu håller vi tummarna att detta dumma virus försvinner och en uppmaning till alla att tänka på god handhygien osv så att man inte sprider en massa baciller. Det går riktigt mycket jobbiga virus nu och jag har hört vuxna vältränade människor som blivit inlagda med tex lunginflammtion så som sagt var rädda om varandra. Nu ska jag äta middag med mina fina älskade familj!

Ha det fint!

Kommentarer
Postat av: Frida- mamma till Elliot ♥

Nämen stackaren! hoppas det går över snart och att ni blir av med dessa virus.

Kan tänka mig hur jobbigt det varit för honom.



Kraam tänker på er

2012-03-06 @ 20:48:52
URL: http://fridajohanssonsblogg.blogg.se/
Postat av: Pyttianna

Usch då!

Håller verkligen tummarna för att han kryar på sig!



Kram på er!

2012-03-06 @ 21:39:26
URL: http://www.pyttianna.se
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Men fy rackarns, massa krya på kramar <3

2012-03-07 @ 14:04:43
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Jessica, mamma i Familjen vanlig

Bra att du stod på dig, tyvärr måste man ju göra det i vården numer :( men nu verkar ni ju piggare vilket är skönt. Hoppas ni har mer vår och bättre väder än vi, här har det snöat mer eller mindre hela dagen, gillas inte!

kram j.

2012-03-08 @ 18:48:17
URL: http://sturegatan3.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0