Hallå

Kikar in och säger hej. Här är det sommar även om inte vädret är det bästa. Igår hade vi en riktig hemmadag då vi bara myste och jag fick en del gjort. Vi åkte Karmegrens (lantbruksaffär typ) och fyllde på med kaninfoder och strö och inhandlade även en sån värmelampa till vintern och vi har fått tag i billiga osb-skivor till hönshuset. Perfekt! Blir att köpa en hink med byggmaxfärg och måla vitt där inne också. Upptäckte en hängig höna förra veckan och jag och min mamma har gett henne diverse behandlingar och gett henne en egen bur en stund tills hon piggade på sig. Hon är mycket piggare nu och är tamast av dom alla (har as-skraja höns). Shakira har hon fått som namn.

Shakira



Här undrar vi om matte kanske har med sig lite god fruktmusli



O här sitter jag och värper


Fina ägg i gammelrosa och vit kulör =)

Stampelina har fått flytta ut i sin utebur också. Hon är för go =) Fullt ös på henne!



Det växer ju inte med jättefart i landen heller och dillen tappar färg så den får jag nog plocka nu och frysa in om det ens är något att ha kanske står den för tätt med de andra jaja. Så kan det gå!


Nu har ju öppnisar och diverse sommarstägnt så nu hoppas vi på finväder som man kan hänga vid sjön om dagarna. Idag har vi planerat en lunchdate med pappan i familjen och så ska jag se om det är några loppisar öppna idag och kika runt lite. Är inte så vackert väder idag. Hoppas det klarnar upp lite sen. Annars måste jag säga att det är rätt så skönt med lite semesterfeeling. Mannen ska dock inte ha någon mer semester utan vi kanske gör lite dagsutflykter eller så istället. Han är egen företagare och vi var ju i Turkiet en vecka. Signe sa igår btw att hon ville stanna i Turkiet haha.

Barnen växer och August blev 17 månader igår. Nu är han nästan lika stor som Signe var när han föddes. Dom verkar ha underbart skoj ihop och man kan se bandet som växer starkare för varje tillsammans (Stina också såklart). Det busas en hel del också nu när August nästan är lika stor som Signe.



Blev visst ett lågnt inlägg men det kanske blir så när man inte skriver så ofta. Ska lägga till lite bilder också till inlägget. Det kommer!

Ha det fint!  



Kommentarer
Postat av: Anonym

Kul med lite uppdatering! =)

2012-06-26 @ 11:11:07
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Guud så mysigt med höns, det är en dröm jag har, men fungerar ite då vi bor som vi bor :-/ KRAM!

2012-06-27 @ 09:05:08
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0