Svampbobtårta



Denna tårta gjorde jag på så vis att jag bakade en tårtbotten i lång panna. Skar sedan ut en fyrkant i lagom stl. Jag fyllde med drottningsylt,vaniljkräm och grädde.

Det gick åt en stor klump marsipan som jag färgade gul och kavlade ut till ett stort lock som sedan passades in på tårtan. Ögonen (förutom det blå i ögonen som är färgad marsipan och tänderna är gjorda av vitt marsipanlock man kan köpa färdigt och som blev över från http://kampan.blogg.se/2012/july/hello-kittytarta.html hello kittytårtan jag gjorde häromdagen till Signes barnkalas. Fransar och pupiller är godis från affären och även munnen. Näsan är formad av marsipan och "vattnet" runtom tårtan är färgad grädde som spritsats =)

Till både denna tårta och denna http://kampan.blogg.se/2012/july/hello-kittytarta.html har ingridienserna kunnat köpas på ica och willys ska jag tilläga om man är sugen på att göra dom själv. (Tips när man kavlar marispan så se till att ha plastfolie över och under )
Trackback
RSS 2.0