Godmorgon Söndag

Godmorgon! Här starade dagen vid halv 7 och jag sitter och väntar på att kaffet ska bli färdigt..Idag står städning,tvätt och handling på planeringen. Blev en heldag i stan igår. Käkade på feferoni och kollade in vårnyheterna. Sen hälsade barnens farmor och farfar.

På vår hemsida händer det grejer. Fler bilder har kommit in,länkar och jag har skrivit om August resa både före förlossning,förlossning och sjukhusvistelsen. Det kommer "resor" från andra föräldrar som ställer upp också. En länk på statistik från de senaste 20 åren. Ser man till den så kan jag säga att August hade en hel del emot sig med sin gortexpatch,födelsevikt och behov av respirator direkt efter födseln.August gick det väldigt bra för han hade fina inställningar på sin resp och kunde ta honom hem relativt snabbt.Sverige har väldigt bra överlevnadsstatistik med sina 85 % som dom har på Astrid Lindgrens Barnsjukhus. I USA överlever bara hälften av barnen! Kan dock inte säga hur mycket det beror på ekonomi, försäkringar och sånt..

Nu ska jag dricka kaffe men kika in på hemsidan vettja! http://kongenitaltdiafragmabrack.se/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0