Lördag

Så var det lördag. Barnen vaknade som vanligt vid 6-tiden och idag är det jag som ska upp med dom men har sovmorgon imorgon. Här har vi en lugn morgon och idag ska vi bara vara hemma. Förutom att jag ska iväg på innebandy klockan 10. Jag har kollat upp vädret och det ska tydligen bli fint senare idag så idag ska det grillas här på Slevringevägen.

Igår fixade jag lite i buren hos Stampe. Han är så mysig den kaninen. Han blir 1 år i sommar. Nu har han fått flytta ut i sin utebur så vi ser honom från köksfönstret vilket är väldigt mysigt att se hur han skuttar omkring i sin bur.

Buren är nästan färdig. Den ska bara få dit några brädor till och sen målas faluröd =) Det är för kallt och blött för att måla den ännu.

Imorgon står busfabriken på planeringen och bikinijakt för mig bl a. Vi åker till Turkiet om 3-4 veckor och faktiskt så börjar vi ha läget under kontroll med föberdelser. Vi åker ju hela familjen med alla 3 barn och vi har fixat både pass och vaccin nu. Passen är färdiga att hämtas ut och 3 av 5 i familjen har tagit vaccinet. Stina och August har fått tid för det också. Jag har fixat solskyddskläder till alla barnen och sommarskor till alla. Signe och August sommagarderob har fått en update (dom har ju växt ur det mesta från förra sommaren).

Som sagt läget är under kontroll. Jag behöver dock en eller 2 bikinis. Jag har ju krympt en del stl som ni vet och jag skulle vilja ha 2 stycken att byta med som är likadana och helst baundeubikinis. Tips mottages=) Ohh va härligt med semester!

Nu ska jag kolla upp vad man ska grilla för smarrigt ikväll och sen städa av lite så att man verkligen kan njuta av en utedag. Hoppas mina morötter och blomster börjar titta upp i mina planteringlådor snart med!

Japp nu har ni fått lite babbel från mig=) Just det jag har fått in lite mera mössor och även söta örhängen jag kommer antgligen lägga upp bilder sen. Mössorna är bla för newborn och små storlekar i det härliga tygerna så håll utkik!

Ha en trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0