Helg

Hej så var det helg igen. Idag blir det nog att vara ute. Ska ju vara fint väder. Vid 10 ska jag på innebandy och ikväll är jag sugen på att gå ut. Frågan är bara vart? Hos min bror i Linköping men då måste jag kanske åka buss hem vilket jag inte är förtjust i (ca 3-3.5 mil). Ska jag ut ikväll behöver jag ta en powernap på efetrmiddagen också. Vi får se hur det blir med det hela =)

Igår hittade jag en bonde som vi kan köpa hö och halm av. Djuraffärernas priser är galna. Hittade i alla fall ängshö speciellt för kaniner och det hade han bara 3 balar kvar av så det köpte jag alla för 16 kr st. Sen halmbalar för 9 kr st så det får Henrik lasta in så mycket som får plats i jobbarbilen. Vi har plats att förvara så det är bara och köra när han ändå ska åka till bonden. Djuaffären vi kollade på först ville ha 140 kr för 5 kg. En halmbal väger 7 och höbalen 8 kg så räkna själva ut överpriset på det =) Jag vill ju kunna ösa på rejält med halm i buren så att lilla Stampis har det riktigt gott mysigt=)



Igår skulle jag så om lite i mina planteringsramar då jag tror mycket av fröna blev fågelmat. Tänkte göra om och göra rätt och täcka dom. I alla fall när jag skulle börja så upptäckte jag att i en av mina ramar hade det börjat gro för fullt så det var ju bra. Mina gurkor tror jag har frysit trots att dom fick stå inne vid den inglasade men nätterna har varit riktigt kalla. Ev sätter jag om några frön här inne. Har planterat lite tomater också. Det är speciellt att kunna hämta saker till middagen i sin egen trädgård. Vi har redan kryddträdgård och diverse frukter och bär. Det jag själv satt i år är morötter,pärltomater och dill som jag saknar i kryddlandet. Något annat jag satt är fina blommor till buketter  bl a =) Ska bli kul och se när det är fullt med liv i trädgården. Kanske att man skulle börja fota med jämna mellanrum och se hur det bara blir grönare och frodigare=) Både blåklint och solrosor är på god väg=)

Oj vad lågnt detta blev. Nu rundar jag av.

Ha det fint!


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0