Nattvälling

Signe är en liten nattvällingdrickare.Hon brukar vakna ca 1 gång per natt. Vi har låtit henne men känt på senare tid att det börjar bli dags att sätta stopp för det på natten.

Jag förberedde mig på att det skulle bli svårt och ta tid men som det ser ut nu har hon slutat redan. Hon har inte druckit välling på natten på flera nätter nu..

Hur gjorde vi?

Ja sa helt enkelt till henne att nu får du inte välling på natten längre utan nu får dricka vatten om du är törstig. Första natten köpte hon det inte och jag gav med mig. Sen fick hon feber och då typ hällde jag i henne välling. Fast sen när det var över ja då har hon vaknat nån gång men då har det räckt med att ge henne nappen. Vad mycket dom förstår. Här förbereder jag mig på en "vällingkamp" och sen behövs inte det. Det räcker med att säga att nu är det slut med nattvällingen. Är lite chockad men vi får se om denna goda intedrickavällingpånatten håller i sig=)

Trevlig kväll på er!

Kommentarer
Postat av: Camilla - Vardagslycklig

Ja, raka rör ska inte underskattas. Det vet jag mina föräldrar har berättat om när jag och brorsan skulle sluta med napp, tror vi var 5 och 3 år. Då gjorde dom tydligen bara klart för oss att nappar var för bebisar och att vi skulle sluta på dagen. Dom förväntade sig en fight, men tydligen accepterade vi det direkt :)

2011-09-27 @ 19:18:50
URL: http://vardagslycklig.blogg.se/
Postat av: i min lilla lilla värld

Grattis till att det gick så pass lätt

2011-09-27 @ 21:31:22
URL: http://saratilling.se
Postat av: Lilla H

min dotter dricker inte nåt på natten men därimot precis innan hon somnar och så fort hon vaknar

2011-09-27 @ 22:24:23
URL: http://haleyborg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0