Grötälskaren

Här kommer ett bebismatinlägg igen =) August älskar som sagt äppelgröten och det inte ofta det blir något kvar i skålen. Något som faktsikt också går ner är maten jag lagar till honom. (Signe älskade gröt dock inte den hemlagade barnmaten så mycket).

Idag skulle vi ha köttfärsås så jag tillagade i förväg lite köttfärs som jag blandade med vitlök och färsk oregano och rivna morötter. Till detta kokade jag makaroner en rejäl klick smör och sen mixade jag alltsammans. Tyckte det blev lite för fast i konsistensen så jag fixade lite välling och blandade ut med. Detta åt han bra och jag gör så att maten räcker imorgon till lunch också. Det mesta vi själva äter går ju att göra en bebisvänlig variant på.. Perfekt!

Trevlig kväll!


Kommentarer
Postat av: Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

Bra tips!

2011-09-28 @ 07:30:58
URL: http://hannafialotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0