Välkommen onsdag!

Vi har en superhärlig morgon i lugnt tempo..Jag brygger precis dagens andra kanna kaffe. Dagen startade tidigt med en pigg August kl. 05.40. Ca 2 timmar senare tycker Signe att det är dags att gå upp. Vi vardagslyxade lite och jag bakade scones till frukost. Går väldigt smidigt med min "scones på burk" som jag visade. Dom blev jätteluftiga frasiga och fina *mums* räcker med bara smör på t o m.
 

Idag har vi inget planerat förräns i eftermiddag då vi ska fylla upp i skåp och skafferi=) Det ekar verkligen i skåpen men jag har försökt att hålla inköpen nere då vi planerat att åka till citygross idag. Så mat och sånt man haft i frysen är i princip förbrukad. Vetemjölet är också slut så det ska vi handla på oss ordentligt. Vi köper ju inte bröd längre utan bakar själva så det går åt en hel del mjöl då!

Jag ska pyssla lite i hemmet idag. Skriva inköplista fixa lite på övervåningen och vika lite tvätt och så. Sen får det nog bli en promenad eller ut i friska luften i trädgården.

Ha en fin dag!

Idag har jag varit flitig med kameran så jag slänger ut lite bilder från vår morgon och förmiddag





Dessa vackra blommor plockade jag med från Camilla och dom igår. Ett tips är ju att man inte alltid behöver sätta såna här buketter i en vas. Jag tycker det kan vara fint att stta dom i en vanlig blomkruka=)


Just det kom på en sak till.Tänkte ge mig på att baka sugarpaste. Ska handla ingridienser idag. Ska bli kul och se hur man jobbar med det=) Nån som vet hur länge det håller??


Kommentarer
Postat av: Angela

oh men stackars liten :-( jag blir så illaberörd av små barn som går igenom sånna saker. men de är ju säkert mycket för att jag bodde med Noa på sjukhus hans första år så jag har sett lite för mycket :-( barn ska vara friska krya och glada!!

Skönt att höra att han verkar bättre :-)



Baby"amatörerna" är så här, förstår inte alls hur dom får ha sin butik kvar där jag tyvärr har handlat. totalt ointresserad personal! hade aldrig handlat där om det inte vore för att jag hade presentkort just där på halva vagnen.



sugarpaste klarar sig länge om du försluter den väl. ca 3 veckor som minst men jag har kunnat använda den längre än så om man förvarar den väl :-) sugarpasten stelnar när den börjar bli "dålig" och då går det ändå bra att ta bort dom hårda delarna och använda sig av det som är mjukt :-)

SP innehåller ju inget som blir dåligt egentligen :-)



Lycka till

Kram



2011-10-19 @ 11:18:03
URL: http://angiefunderar.com
Postat av: Camilla - Vardagslycklig

Vad gott! Jag ska också baka lite matbröd idag har jag tänkt. Om lillen tillåter mig dvs :)

2011-10-19 @ 13:17:12
URL: http://vardagslycklig.blogg.se/
Postat av: Annika

Håller med Angela, sugarpaste håller länge och är väldigt lätt att jobba med :-). Kan tipsa om MMF också, bara tre ingredienser; marshmallows, florsocker och vatten. Sen lite olja eller kokosfett att smörja bunken med. Används på samma sätt som sugarpaste :-).



Har du lust att dela med dig av lite brödrecept? Det är ju så gott med nybakat bröd!



Kram

2011-10-19 @ 16:31:24
Postat av: Jennie

Tack för tipset Annika. Kanske provar det istället då. Verkade lättare och göra=)Visst kan jag dela med mig av brödrecept. Nåt finns under mat o bakningskategorin.Ska komma ihåg o lägga ut när jag testar nåt nästa gång=) Kram

2011-10-19 @ 17:47:32
URL: http://kampan.blogg.se/
Postat av: Pyttianna

Mysig dag. De där sconesen läskar inte lite inte. Har varit sugen på det i flera dagar nu så det får nog bli bak endera dagen!



Ja men visst är det förundransvärt hur duktiga och starka de små är. Riktigt tappra!



Fin bild på godingarna i sängen! ;)



Kramar

2011-10-19 @ 21:52:13
URL: http://www.pyttianna.se
Postat av: Jessica ♥ Mamma till Alicia ♥

SV: Tack :) Tröjan är köpt i ullared :)

Ha det fint! Kram

2011-10-19 @ 23:07:14
URL: http://lovelyeverafter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0