Storhandlat

Vi brukar försöka handla lite ordentligt ca en gång i veckan men denna månad tänkte vi se hur det var försöka fylla på av det man behövde ännu längre.

Efter H:s jobb drog vi iväg till citygross för att fylla vagnen. Vi köpte en del storpack som man delar upp och fryser in själv. Något man kanske inte alltid tänker på är att storpack inte alltid är billigare än mindre förpackningar. Så tipset är att ni kollar in kg-priset om ni inte redan brukar det=)

Jag som tycker att det är kul att fixa o dona i köket trivs bra med att ha en massa saker att välja på=)


Det som inte får plats i vanliga skåpen åkte in i "stora" skafferiet.

Idag ska vi till vaccinationskliniken för att August ska få influensavaccin. Hoppas inte sprutan gör för ont! 


SÅ skönt var att jag hann med allt igår som jag tänkte. Tvätt,disk, tömma soptunnor och blöjhinkar som står här och var i huset. Bor ju på nästan 160 kvm så att det finns några ställen att gå igenom.

Skönt att ha det gjort. I eftermiddag ska jag se om jag kan fixa ihop en sugarpaste och pyssla lite med. Hittade även ett par snygga prydnadspumpor igår som jag skulle vilja fixa till med snygg nånstans.

Ha en fin dag min vänner!


Kommentarer
Postat av: Malin

Ja att titta kilopriset kan verkligen spara pengar :)



Ni har ju så himla uinderbart ingångsskafferi!! Om man skulle få önska något till köket så skulle det ju vara ett sådant skafferi så att man får in allt .



Tycker du att City Cross är bra och prisvärt att handla på?



KRAM!

2011-10-20 @ 10:38:29
Postat av: i min lilla lilla värld

jag köper alltid storpack =)

2011-10-20 @ 11:03:54
URL: http://saratilling.se
Postat av: Katrins vardagstjat

Åh vad jag också vill ha en sånt stor skafferi/skåp istället för vårat lille trånga. Men å andra sidan har vi inte heller ngr 160kvm utan bara 70kvm så.. ;)



kram

2011-10-20 @ 13:08:02
URL: http://vardagenvar.se
Postat av: Malin

Ja men det låter ju som att resan till City Gross var bra. Jag tycker att ni gjort några kap. Vad var det för märke på blöjorna?



Sen är det ju alltid kul att åka någon annanstans och handla ibland ;)



Vi bor ju så himla litet nu...jag LÄNGTAR tills vi bor i huset och har en stor frys så man kan köpa storpack och laga stora kok med mat och frysa in, allt blir ju lite smidigare och mer ekonomiskt :)



KRAM!!

2011-10-20 @ 17:00:49
URL: http://mmorran.blogg.se/
Postat av: Pyttianna

Gud vad härligt med ett större skafferi. Skulle med vilja ha mer plats i köket. :)



Ne tyvärr, inga scones utan en vanlig brödkaka men det är inte fy skam det heller! :)



Hoppas det blev något gott bröd bakat!



Kramar

2011-10-20 @ 20:02:13
URL: http://www.pyttianna.se
Postat av: Fia

Mysigt skafferi!!:)

2011-10-22 @ 20:50:42
URL: http://josefinefia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0