Karamellfärg

Jag använder karamellfärg när jag bakar och ska färga något. Dom färger jag sett i en "vanlig" affär är röd,grön,gul,blå.

Mina pumpor och höstdecorationerna jag gjorde ville jag ha oranga så då blandade jag helt enkelt gul och röd=)



Blå och röd blir lila. Har testat även det (på marsipan eller trolldeg). Sen kan man ju färga i olika nyanser och styrka. Det jag vill säga är väl att man kan komma ganska lågnt med dessa färger. Sugarpasten är ju ursprungligen vit så det är kul och pröva sig fram=)

Kommentarer
Postat av: i min lilla lilla värld

Va smart

2011-10-23 @ 09:01:35
URL: http://saratilling.se
Postat av: felicia - 19 år och mamma

ååh, det är ju så kul att baka! jag har inte gjort det på evigheter.. inte sen jag var gravid tror jag! men snart fyller jag år, så då blir det till att fixa lite hembakat :)



hoppas ni haft en fin helg!

2011-10-23 @ 23:07:17
URL: http://ettheltnyttliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0