Storkok och barnens nya kompis



August har varit med sin mormor på eftermiddagen. Under tiden gjorde jag en massa barnmat (Signe var också med på ett hörn=) )

Så nu har jag fyllt upp barnmatsförrådet med inte mindre än purè på följande...

Potatis&Vitlök
Potatis&Majs
Potatis&Köttfärs
Potatis&Morot
Potatis&torsk,dill,morot

Den översta bilden visar basen jag hade. Jag kokade en stor kastrull potatis som jag sedan vispade tillsammans med en rejäl klick smör och en stor flaska välling. Jag vispade till potatismoskonsistens. Sedan smaksatte jag med det jag kände för. Så på denna bas fick jag 5 olika purèer. Den översta verkar kanske inte så god men August älskar den. Jag smaksätter moset med bara en gnutta vitlök. Mycket populärt hos August måste jag säga=)


Just det.I helgen fick barnen en ny kompis och han vill inte dela med sig av sin mat hihi

Om man tar ifrån apan bananen den har i handen blir det ett väldigt sjå på den=) Tack mamma och Giggi=Erik på Signespråk=)

Kommentarer
Postat av: Frida-bebis på jäsning ♥

Va duktig du är som gör egen barnmat!



Hahahah vilken rolig leksak till dem ;) full fart på ungarna kan jag tänka mig med en sån där hemma :D hihi



Hoppas du haft en bra dag



Kramis

2011-11-14 @ 20:45:40
URL: http://fridajohanssonsblogg.blogg.se/
Postat av: Frida-bebis på jäsning ♥

Tack ;) jag har velat ha denna länge men att de ca 2800kr för den tyckte jag var mycket men nu så var det rabatt iaf och då slog jag till.

Kände inte att jag ville köpa en "mamma" jacka för bara någon månad nu så slog på stort och köpte den jag ville ha och som även kommer kunna användas nu framöver ;)



Ha en goe kväll tjejen!



Kramis

2011-11-14 @ 21:07:00
URL: http://fridajohanssonsblogg.blogg.se/
Postat av: felicia - 19 år och mamma

vad fin den nya headern är!



hoppas ni haft en bra helg!

2011-11-14 @ 23:53:23
URL: http://ettheltnyttliv.blogg.se/
Postat av: ✫Familjen Bus✫

Vilken skojig apa ;)



Sv: Kul att du titta in :)

Ha det så bra så kanske vi ses igen! kram

2011-11-21 @ 11:55:00
URL: http://www.familjen-bus.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0