US



August min lille man. Jag är så glad att det var just du som gömde dig i min mage.Så glad att du kom till oss! Du är en sådan stark och underbar och glad liten kille som verkligen verkar vara väldigt nyfiken på livet!

Min kärlek till er, mina älskade barn är villkorslös och total!

(Förresten i sommar kommer vi hålla i en träff för diafragmabråckbarn och deras familjer. Ska bli så härligt att få prata med människor som har gjort liknande resor även om inget diafragmbråck är det andra likt så förstår man nog ändå varandra på ett alldeles särskilt vis. )

Idag ska vi till US för August ska göra ett hjärteko. Han skulle ha gjort i Stockholm egentligen men dom hade inga tider då. August hjärta ligger lite åt höger sida. Innan han opererades låg det för mycket åt vänster sida. Sen opereade dom honom och drog ner organen som trängt upp på högersidan och sedan lappade ihop diafragman med en bit gortex. Då fick hjärtat plats att flytta sig tillbaka men eftersom att inte högerlunga har växt till sih helt ännu så har alltså hjärtat åkt över lite på höger sida men det var ju alltså väntat. Hade dt liksom legat på högersidan på ett barn som fött friskt så hade det ju varit lustigt men i August fall betyder inget speciellt men som sagt det har ju blivit undanträngt innan operation så det är väl rutin att kolla. Bra att dom har koll! 

Kommentarer
Postat av: Anna - Ensamstående ung mamma till Saga & gravid i vecka 34!

Sv: Ja, han var verkligen stor för sin vecka! Men det måste ju ha varit skönt ändå, då han hade lite problem med kongenitalt diafragmabråck? De känns som om de ska klara sig bättre om de är större av någon konstig anledining, hihi :P



Härligt att höra att allt såg bra ut med honom nu!

2011-05-22 @ 09:47:26
URL: http://egopix.blogg.se/firsttimeuser/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0