50-årskalas







Igår var vi på 50-årsfest. Henriks farbror hade ställt till med ett riktigt kalas. Många fina tal hölls och det var tipspomenad och välkomtsdrink när vi kom dit.

Efter tipspromenaden var det matdags. August sussade gått i vagnen en stor del av middagen. Jättegod buffè var det. Perfekt mat en varm sommardag. Potaissallader,rostbiff,kycklingspett och tzatskika. Massor av frukt. Vattenmelon och jordgubbar och vindruvor. Tunnbrödsrullar. Supergott. Sen tårta och kaffe.

Vi var där hela eftermiddagen och kvällen så vi hann med att äta en gång till=)

En perfekt dag att få vara med på! Solen sken hela tiden. Massor av gott att dricka och äta. Signe stortrivdes och minglade runt bland gästerna. Hennes kusin Linn tog med Signe på äventyr. Linn är Signes äldsta kusin. 

August verkade gilla sjöluften får han låg jättelänge och var glad i vagnen. Annars gnällde han bara när han ville ha mat eller sova.

En trubudur spelade hela eftermiddag och in på kvällen. Låtar som sommartider och massor,massor mer!

Vid 21.00 drog vi oss hem. Då hade Signe hållit igång 2 timmar längre än vanligt men hon hade nog kunnat vara kvar ett tag till för hon tyckte det var superskoj=) Vi med!

Idag har jag haft sovmorgon. Så jag sitter här och bloggar och dricker morgonkaffe. Snart ska jag gå ut till min familj som är trädgården. H tror jag bygger lekstuga och jag tänkte plantera lite blommor. Sen kommer världens bästa Malin om en stund!

Ha det fint! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0