På Karolinska Antanatal

I torsdags var det dags att åka tiill Karolinska igen för att göra magnetröntgen mm. På Ultraljudet såg man att det var mycket fostervatten och de bestämde sig för att göra en tappning. Dom tappade ut 1,7 liter vatten och efter det skulle jag bli kvar på observation i 3 timmar då det finns en risk att förlossning kan starta när man gör en tappning.Fick även en spruta så att barnets lungor skulle mogna ifall att.


Efter en stund fick jag sammandragningar som var ganska kraftiga. Dom gav mig en bricanylspruta som inte funkade nåt vidare så jag blev nerkörd till förlossningen där jag även fick ett dropp mot sammandragningarna. Vi sov en natt på förlossningen men nu är vi tillbaka på den andra avdelningen. Sammandragningarna ger sig inte riktigt men läget verkar vara under kontroll. Däremot har jag inget dropp längre för jag har haft det så länge man kan. Fick en bricanylspruta förut mot sammandragningarna. Imorgon kommer dom sluta stoppa förlossningen om den startar då jag kommit så pass lågnt i graviditeten. Vi får hoppas att han stannar en stund till i magen.

Idag har Signe, mamma och Erik varit och hälsat på. Så kul att få se henne även om man bara varit borta några dagar från henne. Tur att vi har så många hjälpsamma människor omkring oss. Mamma och Erik tog med sig datorn hit idag med så nu har man det.

Annars har vi ett stort köpcentrum här i näreheten som Henrik varit iväg och shoppat lite grejer vi behöver . Hygienartiklar mm. Sen har det blivit lite annat inhandlat också.

Lillkillen i magen verkar må bra i alla fall och vi ska kämpa på och klara det här, både lillkillen och vi!

Ha det fint!







 

Kommentarer
Postat av: Lovan

Tänker på er och håller tummarna att allt ska gå bra!



kram

2011-01-16 @ 14:52:07
Postat av: Malin

Håller tummarna att allt kommer gå bra <3



Kram Malin

2011-01-16 @ 15:13:56
URL: http://mysmamma.bloggplatsen.se
Postat av: Emma

Styrkekramar! Det här fixar ni!

2011-01-16 @ 16:46:13
URL: http://ammemmsan.blogg.se/
Postat av: Emma (BFklassen)

Tänker på er! Hoppas allt ska gå så bra det bara går! Kram

2011-01-16 @ 17:13:46
Postat av: Jennie

Tack ska ni ha! Kram

2011-01-16 @ 17:37:44
Postat av: Johanna

Du vet vart vi finns om det är något... Kram till er

2011-01-16 @ 19:05:29
Postat av: Anna E

Tänker på Er! Håller tummarna att allt ska gå bra.

Varma kramar

2011-01-16 @ 21:34:49
Postat av: Jennie

Tack ska ni ha!

2011-01-17 @ 15:39:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0