August <3


Min älskade lilla kille föddes i tisdags den 25/1 Kl.16.33.

Han mår bra under omständigheterna och har överraskat flera stycken över hur bra det är med honom. Vi är så glada och stolta över vår lilla kille!

En lång historia kort så kan jag ju berätta att jag blev ju utskriven från sjukhuset mån den 24/1. Hem med viloläge pga av att jag hade mycket fostervatten. Jag hade kvalitetstid med Signe och njöt av att få komma hem en stund innan förlossningen.

Vi hade kejsarsnitt ev igångsättning planerat till 14 feb på Karolinska. Fast ca kl.02 i tisdags "morse"/natt vaknade jag av att vattnet gick. Jag väckte Henrik och sen kan man väl säga att det blev raka vägen till förlossningen.

Jag födde August vaginalt i Linköping där dom såg till att vara väl förberedda på hans ankomst och dom tog hand om honom väldigt bra. Vi åkte till Astrid Lindgrens barnsjukhus redan på onsdagsmorgon/natten. Jag och Henrik med taxi medans August blev hämtad med flygplan.

Han väger bra trots att han kom redan i V.34+1 men han är en stor kille som dom trodde redan när han låg i magen. 2850 gram vägde han när han föddes och 45 cm lång.

Jag och Henrik bor på ett familjerum på en familjevåning här på Astrid Lindgrens barnsjukhus och August blir väl omhändertagen på BIVA och vi får i princip träffa honom dygnet runt.

Vi är som sagt så lyckliga och stolta över vår underbara lilla kille som är så lik sina systrar=)

Ha det fint!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Så himla skönt att det är bra med er alla... Kram

2011-01-27 @ 16:29:25
Postat av: hanna

Grattis!!



För ca ett år sedan åkte vi hem från Ks, Astrid Lindgrens barnsjukhus. Hoppas att det går lika bra för er!!

2011-01-27 @ 16:29:29
URL: http://blogg.mama.nu/hanna
Postat av: Thina - Gott weiß ich will kein Engel sein

Härligt att höra att allt gått bra!

Och du, flygplanet, vet du om det hade samma färger som en vanlig ambulans? För runt 16:20 i onsdags såg vi nämnligen ett sånt plan landa på Linköpings flygplats, tänkte om det var det planet som skulle hämta August senare.. :)

Kram! <3

2011-01-27 @ 17:23:23
URL: http://tejjna.blogg.se/
Postat av: Annika

Stort grattis till er fina lille kille! Så himla söt! :-)

2011-01-27 @ 21:33:55
Postat av: Natasja

GRATTIS till sötnosen! :)

Skönt att han mår bra och överraskar alla med det. Det gjorde Jonalie med!

Sicken stor kille han var ändå. :) Det är bra det!



Massa kramar till er och grattis igen!

2011-01-27 @ 21:37:24
URL: http://blogg.aftonbladet.se/kampenforlivet
Postat av: Jennie

Tack ska ni ha!



Thina tror inte att det var den eftersom att transporten beställdes på kvällen.



Kram!

2011-01-27 @ 21:59:08
Postat av: Jennie

Tack ska ni ha!



Thina tror inte det var den då vi kom fram redan på onsdagsmorgon.



Kram!

2011-01-27 @ 22:01:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0