Känner mig lite som Martha Stewart






Känner mig lite som Martha Stewart


För oj vad jag har pysslat idag. Först så gick jag o de små ner till torget och handlade. Köpte även hem lite blommor både till ute och inne. Sen fick vi en massor av foton som vi beställt så det har jag också pysslat med. Imorrn ska jag på inflyttningfest så nu har jag även pysslat med ett par presenter till det. Jag gillar att pyssla o dona kan man säga.

Till middag bakade jag pizza och inte sån fusk-färdig-mix som jag brukar när jag bakar pizza utan idag bakade jag med jäst. Tänkte att det kunde vara kul om barnen fick en varsin egen (Stina o Signe alltså hihi). Så jag tänkte jag gör 2 små men nja så små blev de inte. Så jag passade på att leka pizzeria Söderteg med barnen. Stina hade inget emot det men Signe undrade nog varför hon inte fick sin juice direkt tog beställning förstår ni. Roligast hade nog jag i slutändan..Förutom disken förstås men H kom hem med en hjälpande hand till den också=)

 Nu är även projektet färdigt och Henrik satte dit handtag/knoppar idag. Jag är jättenöjd med hur det blev. De nya blommorna fick stå där på (har även planterat blommor ute idag)

Den här dagen gick kan man säga och snart blir det nog att varva ner en stund framför tv:n innan bedtime.

Trevlig helg på er!


Bilder från dagen




Pizzeria Söderteg.



Pysslat med barnens böcker första året/åren. Satt in bilder och skrivit också.


Presenter fixat=)


Skönt o röja undan lite efter dagens eskapader. I detta rum är det inte helt ovanligt med leksaksinvasion annars=) Ljusen är tända också en av fördelarna med höstmörkret är ju att det blir så mysigt att tända ljus!


Såhär blev vår nya skänk och spegeln har bara fått lite ny färg men skänken har H byggt från scratch med egen design<3







Förresten. Det var så roligt förut när vi gick prommis neråt. August la i nån extra växel och även om han oftast är glad så var han helt speedad förut (typ) ni fattar vad jag menar? Han var så lycklig och skrattade och busade. Han låg o låtsashostades tills man tittade på honom och då smila han upp sig med massor av bus i blicken och så när man tittade bort hostade han igen o så hade han den där blicken. När jag låtsashostade tillbaka tyckte han var jättekul. Det gjorde nog andra också om någon såg mig men det bjuder på!

Bye!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0