Ännu en härlig sommardag




Idag blev det bla ett dopp eller 2 i sjön..Käka även lunch vid vattnet..

De små sover nu i sina sängar och Stina ligger och tittar på film i sin. Ikväll börjar ett program som jag tror är mycket intressant. "För tidigt född" kl.20.15 på tv4 fakta. Så det ska jag bänka mig för. Signe föddes i V.37+0 (hade Signe fötts mindre än 1.5 timma tidigare hade även hon räknats som premis. Fast i V.37+0 räknas man alltså inte som för tidig även att jag hört att barnen kan ha lite problem med sugförmågan då men Signe åt bra direkt=) August som kom i V.34+1 däremot räknas som en prematur eller för tidigt född som man säger. Han fick ligga i en liten toffla för att han höll på med sina "prematursprattel" som en kallade det för och så fick han sola mot gulsot, fick även ljumskbråck men det vet jag inte om dessa berodde på d-bråcket eller om det var pga av hans för tidiga födsel..Kanske både och. Jag hann ju även få sprutor så att August lungor skulle hinna utvecklas tidigare.  

Näe ni nu börjar det snart!

Update: Det var visst inte bara att barnen kom för tidigt programmet handlar om utan om riskförlssngar där barnet kanske kommer behöva hjälp när det fötts (det är man ju också väl insatt i). 
 

Ha en trevlig kväll!


Kommentarer
Postat av: i min lilla lilla värld

Varför missar jag alltid sådana program?

2011-08-03 @ 22:17:14
URL: http://saratilling.se
Postat av: i min lilla lilla värld

Bara älskar tunnan! Hur har ni er?

2011-08-05 @ 13:48:03
URL: http://saratilling.se
Postat av: britta bloggar

Härlig dag!

2011-08-06 @ 09:44:28
URL: http://brittabloggar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0