Mitt 2009 Sammanfattning

Förra året gjorde jag en sammanfattning av 2008 och här kommer en från 2009. Detta året har varit fantastiskt och händelsrikt och jag har detta året fått vara med om det största. År 2009 var året jag blev mamma!

Januari

Börjar vårterminen i skolan. Nygravid och lite trött=)


Februari

5/2-Var det efterlängtade UL.Då fick vi se Signe första gången 55,8 mm lång =) Magiskt. Denna dagen var även dagen då vi fick veta att vi antagligen vunnit budgivningen på vårt drömhus. En perfekt dag!


Mars

15/3-Var i huset första gången efter att vi köpt det. Ägarna vill gå igenom om dom skulle lämna lite saker som vi kanske ville ha=) Fick veta att det skulle växa upp massor av blommor och bär mot våren och sommaren.

Efter                                                 Före

Vi hade stora planer för huset och dom skulle genomföras så fort som möjligt.

27/3-UL nr 2 var det dax för och vi var så lyckliga när vi fick se henne igen.Allt såg bra ut och vi fick reda på att det antagligen bodde en liten tjej i min mage. Efter UL köpte vi hennes första kläder och det var dom hon åkte hem ifrån BB i.

Magen växer och inuti sprattlas det=)


April  

Våren har kommit och vi flyttar in i vårt hus. Denna dagen var så häftig.Nästan hela lasset flyttades på en dag. Vi flyttade in samma dag som vi fick nyckeln.Jag behövde inte bära något men vi hade hjälp av snälla vänner.Dagen efter var vi uppe tidigt och styrde.Jag hängde upp gardiner och gick o handlade färskt bröd innan skolan började för dagen.


Här har vi kommit i ordning en del=)


Maj

Paus i bloggen men det hände en hel del för det=)

Renoveringarna var i full gång. Henrik började med köket.
 
Ut med det gamla.


Nytt golv.

Magen växer.Snygga kläder va? =)



Vårt nya kök.

Denna månad fyllde jag 24 år och av Henrik önskade jag mig ett 3d/4d UL. Det fick jag och det var så häftigt. I vecka 26+0 fick vi se Signe för tredje gången sen hon flyttade in i magen. Nu fick vi veta med säkerhet att det var en tjej i magen och att hon vägde ca 1080 gram=)



I slutet av maj slutar jag skolan och nu ska jag bara gå hemma och njuta av sommaren och gravidteten och vårt fina hus=) Det är ca 3 mån kvar till Signe är beräknad att födas.

Juni/Juli

Juni/Juli månad var full med renovering, grillkvällar, glassätande, sol och bad, minisemestrar, barnmorskebesök, förvärkar(några gånger i Juli) och bebisförberedelser. Även barnfödande, för att Signe valde att komma ut 3 veckor tidigare än vad som var beräknat (BF 19 Aug). Den 30 Juli kom hon ut =)

Bilder säger mer än tusen ord.

Jobba,jobba,jooobba. Henrik bygger gigantiskt soldäck.

Blev en tur till smultronstället.

Cirkus

Njuter av sommaren på nya soldäcket. Henrik jobbar fort. Vill ju vara
färdig innan bebisens ankomst.

Nya vagnen. Vi tog en dag och shoppade alla stora grejer vi behövde.
Barnvagn,bilbarnstol och babysitter.

Midsommartårta.

Stina känner sin lillasysters sparkar=)

Mysig grillkväll med familjen.

Jag och Henrik tog en tur till Västervik/visfestivalen. Magen sitter långt
ner och vi kommer träffa Signe tidgare än vad vi trott.

Bebisförberedelserna fortsätter och alla bebiskläder blev tvättade och
vikta.

Vi tog en tur till Astrid Lindgrens värld.


Huset är nästan klart.

Sista veckan i Juli fick jag ett otroligt behov av att förbereda för be-
bis. Jag köpte blöjor o färdigmat (till bb) packade bb-väskan och fixade i
Signes rum.

Den 28 Juli åker jag och Henrik till stan. Han ska lämna tillbaka en sky
-lift och jag skulle hämta ut ett gratispaket på babyproffsen. Vi shoppade
även byxor till bebis och mötte min faster som trodde det var dags snart=)
Jag sa att det var ca 3 veckor kvar. På kvällen grillade vi med Malin och hen-
nes sambo Jonas. Det var jättetrevligt.


På natten till den 29/7 fick jag riktigt envisa för-
värkar. Jag badade och styrde men vid 4 på natten gav dom med sig.
Jag somnade och sov till 12 dagen efter.Henrik styrde lite med huset.
Jag kände mig lite seg och lade mig framför tv:n. Runt 14 gick mitt vatten
i V.36+6. Vi fick tid på förlossningen vid 19. Jag födde Signe 01.20
30/7 V.37+0 ca 12 timmar efter vattenavgång och efter ca 6 timmar på för-
lossningen( se förlossningsberättelse under kategori förlossning)

Magen V36+6 efter vattenavg.

Aj aj värkar=)


Detta var årets och mitt livs största händelse=)

Första mötet med mormor.



Vi åkte hem omkring 12 samma dag som Signe föddes ca 11 timmar efter
förlossningen.

Aug/Sep

Både Aug och September var jag i en riktig bebisbubbla. Det hittades inte på en massa äventyr utan det var mest mys med bebis.












Okt/Nov

I okt fyllde Stina år och i November döptes Signe. Dessa månader var det ganska mycket kalas. Nu börjar jag få in rutiner och har vant mig vid att vara mamma. Jag och Signe brukar gå till babyöppet och fika med vänner=)
Jag stortrivs =)










Signe fick börja äta gröt och purèer=)




Jag hade härliga vänner på adventsfika i slutet på november. Tack för att ni finns=)







Dec

Julen är här!






Vi hade en middag med familjeföretaget.


Dagen före jul spenderades med Henriks föräldrar. Där firade vi jul,
fick god mat och julklappar.




Julafton firades hos mamma och Erik,även där var det god mat och
julklappar=)




Annandagen blev det julfika och julklappar hos pappa och Lena och det var även där vi firade..............


NYÅRSAFTON
Jag,Stina och Signe åkte ut dit tidigt och vi blev bjudna på så god mat och tårta till efterätt. Vi spelade tv:spel och babblade och tittade på gamla kort. Supertrevligt! Vid 21 kom Henrik( han hade jobbat) och han åt lite tårta och sedan blev det mera babbel,tvspel,godis och chips. Tack för en jättehärlig dag/kväll. Flickorna sov när vi kom hem så det var bara att bära upp dom i deras sängar. Jag och Henrik tittade lite på raketer från farstukvisten (med dörren på glänt fall barnen skulle vakna).
 Perfekt avslutning på det bästa året i mitt liv!

Tjejerna!





GOTT NYTT 2010!





Kommentarer
Postat av: Josse

God fortsättning på nya året!! Fina bilder :)

2010-01-01 @ 11:28:15
URL: http://yosofine.wordpress.com
Postat av: Lena

De va ju så trevligt!! Måste göras om tycker jag. Massa kramar o tack för senast. Kramisar.

2010-01-02 @ 15:13:20
Postat av: Jennie

Lena tycker jag med=) Tack själv!

2010-01-02 @ 18:40:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0