Babyöppet och svinisspruta

Idag har Henrik varit ledig på dagen och idag var det hans tur att ha sovmorgon så jag och Signe klev upp runt 7-8 tror jag..Stina sov lite längre sen vaknade Henrik nån halvtimme före att jag o Signe skulle bege oss till babyöppet.

Idag handlade det om sömn så vi pratade lite om det..Något som vi kom fram till var väl att ha lite rutiner under läggning kan vara bra.Signes rutiner är på med pyjamas, och att sen en liten tid tillbaka även få en flaska kvällsvälling. Då brukar hon somna i famnen och sen lägger vi henne i hennes säng runt 20-21 sådär. Efter "sovpratet" fika vi lite, trevligt..

Nätterna har ju varit lite småtuffa sen hon var sjuk men nu verkar det som att hon hittat tillbaka till sina tidigare sömnvanor och det känns ju bra..

Omkring KL.14 åkte vi med Signe till vårdcentralen där hon fick sin första dos med svinvaccin, senare blir det ännu en. Skönt när även hon blir skyddad mot viruset..

När vi kom tillbaka var min lillebror Johan här o drack lite kaffe,trevligt.. Efter det skulle H iväg på lite jobb o  sen möte så jag o småtjejerna gick till fiket istället när H var iväg på jobb.   


Ha det fint!



Signe med sin morfar igår.

P.S Nu sitter Signe utan stöd ganska länge.Inte så att man bara sätter ner henne o går där ifrån man får sitta lite beredd när det tipper. Händer väldigt mycket nu utvecklingsmässigt tycker jag. Såg en liten 1 mån-bebis förra veckan och då slog det mig att Signe är ganska stor. Fortfarande en bebis men en stor bebis. Min stora lilla tjej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0