Vem är jag

En tjej född våren 1985. Växte upp på landet och jag har två småbröder. Flyttade till Åtvidaberg när jag var typ 14 år fast bodde ett tag varannan vecka.

På gymnasiet gick jag Barn och Fritidsprogrammet och började omkring den tiden att spela i en teatergrupp detta höll jag på med i jag tror det var 6 år ungefär. Jag lärde mig att blåsa eld och jonglera ett annat intresse var att lajva.

När jag var ca 19 år flyttade jag hemifrån till min första lägenhet och efter ett tag började jag jobba inom barnomsorgen som timvikare, dom närmaste typ 2 åren flyttade jag omkring till lite olika lägenheter och bodde även ett tag ihop med en tjejkompis. Dessa 2 år bestod av att jobba och festa eller teater eller mina andra fritidsintressen. Var ganska buissy och det var rätt tråkigt i längden. 

Men våren 2007 träffade jag min stora kärlek Henrik jag skulle strax fylla 22 år. Jag bodde i en tvåa och han bodde i sitt hus och hade sin lilla dotter varannan vecka. Efter ca ett halvår tillsammans flyttade vi ihop i oktober 2007 , jag flyttade till honom. Jag sade upp min lägenhet men hade tre månaders uppsägning som jag fick betala hyra och i samma veva blev jag arbetslös men blev ganska snabbt erbjuden en lärlingplats inom reklambranchen som jag jobbade på fram tills jag började plugga på folkhögskolan.

Luciaafton 2008 tar jag ett positivt gravidetstest, vilken lycka =) I början av året hittar jag och Henrik vårt drömhus och vi vinner budgivningen och flyttade in i april 2009  jag gick kvar i skolan fram till sommaren. Vår  dotter var beräknad till den 19 Augusti 2009 och den 30 Juli kom vår underbara dotter ut så i skrivande stund är jag mammaledig.

Den 1 mars 2010 gifte vi oss i smyg =)

Jag är så lycklig för allt fint jag har i mitt liv.


Eldblåsning under teaterföreställningen "Som ringar på vattnet"

På lajv med kompisen Malin

På väg till en fest



Nya huset

Jag o Stina på biketur


Signe nyfödd



Familjen


Kommentarer
Postat av: Malin

Haha... den där lajv-bilden var ett tag sedan man såg. Vilka minnen som dyker upp...

"häst i huvet"

2009-09-16 @ 11:14:47
Postat av: Jennie

Malin just det den gamla klassikern, vilket år var det här lajvet? Juni 2005 kanske eller var tror du? Jag var blond i alla fall typ=)

2009-09-16 @ 17:36:54
URL: http://kampan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0