Inatt jag drömde

Hade en dröm inatt eller på morgonkvisten. Jag drömde att jag skulle till ett BVC det var inte det jag brukar gå till och det var en annan kvinna som tog emot mig. Hon berättade för mig att min mjölk höll på att sina och att jag behövde mata Signe om 19 minuter och sen var tredje timme och att jag skulle väcka henne när hon sov för att mata henne var tredje timme

(minst var tredje timme hade vi i början att jag skulle mata Signe och när hon var nyfödd hade hon ju inte så mycket hull på kroppen)

Jag kommer ihåg att jag blev väldigt upprörd i drömmen och ville absolut inte att mjölken skulle sina. Jag var inte redo för att börja med ersättning.

Och det är jag inte inte i verkligheten heller. Pratade med dom sist jag var på BVC om när man kan börja använda nappflaska utan att riskera att det ska krångla med amningen. Hon sa att vi kunde börja med flaska men att det alltid finns en liten risk att bebisen slutar amma då o tar flaskan istället men man kunde göra så att det bara var pappan som matade med flaskan eller nåt sånt var ett tips så kanske det kunde gå.

Jag har tänkt att amma ett tag till men att man vartefter blandar in nappflaska och ersättning men att man ändå ammar. Men som sagt än vill jag inte riskera förmågan att amma Signe.

Ha det fint!

Kommentarer
Postat av: Johanna

dessa drömmar... var kommer dom ifrån??? haha...

2009-09-17 @ 12:59:29
Postat av: Jennie

Ja du ingen aning hehe

2009-09-17 @ 15:51:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0