Prinsesskalastips!

Barbietårta

Köp en vanlig tårtbotten varva med jordgubbssylt och vaniljkräm. På översta delen på med vispad grädde.

Garnering

2 gröna marsipanrundlar går det åt. Vi köpte på Willys och då följde det med en rosa ros i varje. Lägg på rundeln och gör små väck nertill tårtan så det ser ut som en klänning. Ta loss benen på en barbiedocka och stick ner den i mitten av tårtan. Skär sedan ut en över del i den andra marsipan rundeln och klä på henne. Sen kan man utsmycka den hur man vill. Jag änvände små hjärtan som är typ strössel,rosa kristyr och så gjorde jag halsband och armband i marsipan, just det de 2 rosorna som följde med i marsipanen satte jag också dit.. Som sagt det är lite pilligt men uppskattad blev. Stina fick en förra året och önska sig likadan i år=)




Chokladbollar med rosa strössel passar också perfekt till prinsessekalset men det var jordgubbssmak på och Henrik tyckte det skar sig i smaken men jag tyckte dom var supergoda så det är väl olika =)

Sen dukades det såklart med prinsesstallrikar och muggar, lila servetter och rosa sugrör=)

I fiskdammen fick man prinsesspåsar med godis i =)

Kommentarer
Postat av: Lena

Vilken fin tårta. Va duktig du e!! Jag försår om de blev uppskattat...värsta tjej/prinsess kalaset=)

2009-10-04 @ 14:19:52
Postat av: Jennie

Tack Lena. Mamma gjorde en sån en gång o jag kom ihåg det. Tycker det är ganska roligt att pyssla. Kram

2009-10-04 @ 19:12:43
Postat av: Josse

Jättefin tårta..duktig du är :)

2009-10-04 @ 23:06:25
URL: http://yosofine.wordpress.com
Postat av: Jennie

Tack =)

2009-10-05 @ 09:15:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0