Ett inlägg till er gravida som läser min blogg(om det är några?)

Satt och tittade tillbaka lite under kategorin Graviditet.. Jag blir lite fascinerad över hur mycket jag boade in mig desto närmare förlossningen kom och hur jag räknade ner dagarna till det beräknade datumet.

Hur jag två veckor före förlossningen fick förvärkar som jag hade svårt att veta om det var just förvärkar då magen inte drog ihop sig och att jag hade ringt till bm o frågat om det kunde vara det =)

Hur jag samma vecka som jag födde Signe packade det sista i bb-väskan dagarna innan och fixade färdigt i hennes rum samtidigt som Henrik blev färdig med huset då han hyrt skyliften dagen innan vi åkte till bb.( Detta ligger nog i en annan kategori)

Hur jag ändå inte verkade ha någon aning om när hon skulle komma. Ett inlägg har jag skrivit 23 dagar kvar till beräknad förlossning och att jag längtade efter henne och att hon kunde komma ut bara hon var "färdigbakad" 3 dagar senare låg hon i min famn =)

Att jag på natten innan hon kom hade mycket envisare förvärkar som gav med sig precis innan jag fundera på att ringa till förlossningen och hur dom sen var borta ända till runt 2 dagen efter då vattnet gick och att jag fortfarande inte var helt säker på om magen drog ihop(om jag hade sammandragningar).

Ja så ni gravida där ute som läser min blogg och får höra att:

* Man som förstföderska oftast går över tiden.(Jag födde i V.37+0)
*Att en förlossning startar oftast inte med vattenavgång.(Vattnet gick på dagen)
*Att första förlossningen kommer ta lång tid.(Signe var född ca 7,5 timme efter regelbundet värkarbete starta och jag öppnade mig från 5-9 cm på en timme, utan värkstimulernade dropp)
*Och sist men inte minst "Du vet när det är på riktigt" (Visst när det satte igång på riktigt då kändes det att det var på riktigt men då var jag också redan öppen 5 cm och sen gick det undan..) Undrar när man hade åkt in om inte vattnet hade gått hmm..

Just det jag hade inte heller mycket förvärkar o tala om innan det satte igång på riktigt, vid tre tillfällen med första 2 veckor innan förlossningen.

Ja se till att ni tänker på att alla förlossningar ser olika ut och är förberedda på det..

Ha det fint!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Sen kan jag ju lägga till att min förlossning var helt underbar =)Graviditeten med trots illamående i början osv =)

2009-10-07 @ 12:22:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0