Signes dop 14/11 2009

Dopet började kl.14.30. Henrik tog bilen till kyrkan med dopklänningen och jag tog vagnen med en nymatad och trött Signe=) När vi kom till kyrkan så fick Signe sova vidare och där mötte vi upp Stina som hade åkt med sin farmor och farfar.
Lite förberedelser gjordes innan gästerna anlände och Signe fick på sig den vackra dopklänningen (släktklänning på Henriks sida) och den söta mössan med. Sen ringde klockorna och vi klev ut i den mysiga och vackra gamla kyrkan.

Signe var pigg o glad efter tuppluren och när vi gick ut i kyrkan så hade hon det stora leendet och var på strålande humör. Det goda humöret fortsatte även då prästen blötte hennes huvud och sedan gick han ut med henne till publiken med massa bekanta ansikten.




Signes faster Bella med vän sjöng och spelade jättevackert och jag fick kämpa för att hålla tillbaka tårarna=) Även prästen var riktigt bra och det var en härlig stämmning i kyrkan.



Dopcermonin var jättefin och vi blev nöjda med allt.



Efter dopet blev det kaffe/fika och tårta hemma hos oss och det var fullt hus vilket var jättetrevligt. 
Tack till er alla som var med och tack för alla fina presenter som Signe fick! 

 
Barnen hjälpte till med paketen =)


Sitter bra hos morbror Johan =)

Sången som Bella med vän framförde var jättevacker och jag hade svårt att hålla tillbaka tårarna. Låten är Lisa Ekdahls "Du vet själv hur högt du når"

Jag ska torka hennes tårar
Jag ska kamma hennes hår
Reda ut alla härvor
Försiktigt och så gott det går
Jag ska bada hennes fötter
Jag ska tvätta hennes sår
Sen ska jag lyfta hennes händer och säga
där ser du själv hur högt du når

Jag ska lyfta hennes fötter
Dom ska flyttas tills hon går
Den ena efter den andra
tills hon trampat upp ett spår
jag ska gå i hennes skugga
Om hon faller finns jag där
Sen ska jag lyfta hennes händer och säga
där ser du själv hur stark du är

Jag ska köpa henne pärlor
det finns pärlor utav glas
Det är sånna jag vill skaffa
Sånna som kan gå i kras
Jag ska säga att det vackra 
är så skört, så skört som du
sen ska jag lyfta hennes händer och säga
du ska va rädd om dig själv nu

Jag ska lyfta hennes krona
den av törne som hon bär
Jag befirar hennes huvud
från det som tränger, det som tär
Jag ska ge henne en gloria
som lyser upp vart än hon går
sen ska jag lyfta hennes händer och säga
där ser du själv hur högt du når
där ser du själv hur högt du når



Kommentarer
Postat av: Thina den fina.

Vad roligt att ni fick Lars att döpa lillan :) Han är bra. Kram kram

2009-11-16 @ 19:19:50
URL: http://tejjna.blogg.se/
Postat av: Lovan

Dopet var supermys, ska lägga upp lite bilder på facebook från det. :)

2009-11-16 @ 20:11:38
Postat av: Jennie

Lovisa det tyckte jag med=) Thina.Ja han var jättebra=)

2009-11-16 @ 22:26:53
Postat av: Malin

Vilka fina bilder från dopet! Gamla kyrkan är ju hur mysig som helst.

Ni verkar ju ha världens gladaste unge, hon är ju så himla go när hon flitar och ler!

2009-11-17 @ 09:51:22
Postat av: diana ♥

Så söt blogg du har! Har en tävling i min blogg som jag tror passar dig med en jättesöt tunika för flickor från Norska designers MyCinnamoonGirl. Delta gärna! =) Kram!

2009-11-17 @ 17:11:30
URL: http://dianasblogg.blogg.se/
Postat av: Jennie

Malin---> Ja hon är verkiligen en happy baby =)

2009-11-18 @ 10:00:44
URL: http://kampan.blogg.se/
Postat av: Josse

Jättefint dop...o som sagt en mkt söt o glad tjej :)

2009-11-18 @ 16:51:02
URL: http://yosofine.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0