Söndag

Har varit en lugn dag . Jag har inte gjort så mycket men tänkte fixa lite nu strax och så ska jag plugga en del med =) Blev sötsugen och har inget godis hemma men då har jag ett annan knep. Jag växte upp på landet och vi bodde granne med min gammmelmormor och när jag var liten och sötsugen gick jag in till henne och hon gjorde något som heter "Marysmet" (min gammelmormor hette Mary) . Det är så gott när man blir såhär sötsugen. Marysmet gör man genom att man i ett glas blandar havregryn, socker,kakao och lite vatten ,man får smaka av för att veta hur mycket man ska ta av varje ingridiens men när det är färdigt ska det vara en härlig chokladsörja med lite tuggmotstång mums. Ha det fint !  


Kommentarer
Postat av: Anonym

ha, ha. O så kom du hem till mamma o vägrade äta mat sen :)

Kram Christy

2009-02-08 @ 19:00:59
Postat av: Jennie

Christy: Ja man gick speciellt in till Mary om maten mamma gjorde inte passade den dagen =)

2009-02-09 @ 07:54:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0